Интервю | Бизнесът със събития в България претърпя огромна промяна
Фокусът се премести от просто говорене пред хора върху индивидуалния подход и преживяването на всеки един участник
Силвия Гърмодолова, собственик и управляващ директор на S Events:

© ECONOMIC.BG / S Events
Силвия Гърмодолова, собственик и управляващ директор на S Events
Силвия Гърмодолова е собственик и управляващ директор на S Events – бутикова агенция за корпоративни събития. Завършила е Европейско право и право на информационните технологии в Университет Robert Schumann, Страсбург, Франция. След почти 12 години опит в сферата на event management, през 2019 г. Силвия създава S Events. Компанията е сред лидерите на пазара за корпоративни събития, с богато портфолио от клиенти и партньори, пионери в своята област.
Днес разговаряме с нея за предизвикателствата в сектора на бутиковите събития в България и развитието на S Events.
Г-жо Гърмодолова, S Events е компания, която организира премиум събития – дейност, която изисква висок професионализъм и доста предишен опит. Как се роди идеята Ви за създаването на компанията и как започна всичко при Вас?
S Events е естествено продължение на моята дълбоко вкоренена страст към създаването на изключителни преживявания. След дванадесет години, потопени в света на управлението на събития за компании, лидери в своята област, усетих нарастващото желание и увереност да направя нещо различно. Към този момент вече имах привилегията и честта да се уча от най-добрите в бизнеса, да си сътруднича с невероятни партньори и заедно да създадем събития, които се отличават, които оставят своя отпечатък.
S Events се роди като възможност за издигане на изживяването, за личен подход, за внимание към детайла и чувство на пълна отдаденост. Представих си компания, която не създава, а изработва събития, които отразяват уникалната идентичност и цели на всеки отделен клиент. Така през 2019 г., с увереност и визия, основах моята агенция. Това решение приемам едновременно като следващ ход в моето кариерно развитие и естествена еволюция, кулминация на години опит и горещо желание да създам специално място.
Следващият ход беше да изградя екип, който споделя моята страст и ангажимент към високи цели, екип, вдъхновен да постига изключителни резултати, екип, който се наслаждава на целия път и процес. Това е S Events днес. Ние сме екип съмишленици с фокус върху изграждане на силни взаимоотношения с клиенти, но и партньори, с разбиране на визията и целите на клиента и тяхното „оживяване“ с креативност, прецизност и непоколебима отдаденост. Нашите събития имат душа и оставят трайно впечатление.
Със сигурност сте се сблъскали с доста предизвикателства по пътя си. Кои можете да определите като най-съществени и те ли са тези, които в крайна сметка са Ви помогнали да достигнете до настоящото развитие на бизнеса Ви?
Пътят от идеята до успешно развиващ се бизнес, особено в динамична сфера като организацията на събития, никога не е лишен от предизвикателства. За мен, като човек с 12-годишен опит в бранша, създаването на собствена агенция през 2019 г. беше естествена стъпка, но и скок в непознатото. Изграждането на разпознаваемо име, привличане на клиенти, избор на партньори – всички тези неща бяха и продължават да бъдат предизвикателства. Въпреки опита ми стартирането на нов бизнес изисква доказване на пазара като самостоятелен играч, със собствен стил и подход.
Откровено казано, едно от най-големите и постоянни предизвикателства е свързано с човешкия фактор – намирането, ангажирането и задържането на квалифицирани и мотивирани кадри. Организацията на събития е професия, която изисква много енергия, време и отдаденост. Изграждане на чувство за принадлежност и екипност е важно, но по-важното за мен е да създам среда, в която хората да могат да споделят и реализират идеите си, среда, в която се вдъхновяват и мотивират, но също среда на хармония, усещане за сигурност и значимост.
Създаването на едно събитие е процес, изцяло генериран от хора за хора. Човешкият фактор в нашия бранш е ключов за успеха и развитието на бизнеса.
Компанията стартира дейност през 2019 г. – точно преди COVID-19 да предизвика хаос в икономиката и да постави на пауза всички физически събития. Как посрещнахте това предизвикателство и как Ви помогна в последствие в бизнеса?
Пандемията от COVID-19 беше безпрецедентно предизвикателство за целия свят и особено за индустрията на събитията. За нас, като млада компания, създадена през 2019 г., това беше истински тест за устойчивост и адаптивност, както и тест за креативност. Отмяната на събитията доведе до спад в приходите и несигурност за бъдещето. Беше необходимо бързо да преосмислим бизнес модела си и да намерим нови начини да останем активни и да продължим да предлагаме стойност на клиентите си.
Как реагирахме ние: превърнахме дефекта в ефект, приехме ситуацията като възможност за развитие и растеж. Адаптирахме се към новите реалности, намирайки технология и платформи за провеждане на онлайн и хибридни събития, запазихме връзката с клиентите си, предлагайки иновативни решения, които ангажираха участниците и им предоставяха стойностно преживяване.
За нас COVID-19 беше ценен урок и възможност за нови хоризонти: ускорена дигитализация, повишена гъвкавост и устойчивост, поглед навътре.
Когато говорим за бизнеса със събития в България, как се трансформира той през последните години? Какви промени наблюдавате в търсенето и очакванията на клиентите, когато става въпрос за организиране на събития?
Бизнесът със събития в България претърпя значителни промени през последните години, повлияни от глобални тенденции, технологичен напредък и, разбира се, пандемията.
Когато преди повече от 15 години влязох в света на event management, събитията изглеждаха абсолютно идентични от клиент на клиент. Изживяването, усещането за събитието, неговите послания и търсен резултат не се коментираха, събитията представляваха събиране на хора в зала с цел предаване на информация.
Събитията в България, но също в световен план, претърпяха невиждана трансформация, скокът беше огромен и с още по-огромен знак плюс. Фокусът се премести върху индивидуалния подход и преживяването на всеки един участник и това промени напълно облика на корпоративните събития, те буквално „разцъфнаха“. Клиентите търсят не просто събитие, а цялостно преживяване. Очакванията са за креативни концепции, персонализирани решения, запомнящи се моменти и изключително важно – трайна връзка с участниците. Технологиите и решенията за реализацията на тези очаквания днес са впечатляващи и напълно достъпни на нашия пазар. В България създаваме неповторими и запомнящи се събития, изцяло „Made in Bulgaria“.
Корпоративната култура също доста се промени – компаниите мислят все повече за бранда си и за неговата комуникация с клиентите. Как това се отразява на начина, по който се организират и провеждат бизнес събития? Нараства ли търсенето на наистина висок клас събития?
Наблюдаваме ясна тенденция компаниите в България все повече да осъзнават значението на бранда и неговата комуникация с клиентите. Събитията се превърнаха от формални в стратегически инструменти за изграждане на взаимоотношения, повишаване на ангажираността и утвърждаване на позиции.
Това осъзнаване, този нов поглед доведе до търсене на компании, като S Events, където клиентите получават бутиков подход, подхождайки с уважение към корпоративната идентичност и в пълна съвместимост с правилата и ограниченията на съответната индустрия. Събитията на нашите клиенти са уникални, персонализирани и иновативни, те са мислени и създадени с грижа към всеки участник, към всеки детайл и с отношение, което силно вярвам, че трябва да търсим и изискваме все повече.
Смятате ли, че в България бизнес средата е достатъчно подкрепяща за компании като Вашата? Как S Events допринася за промяната и развитието на този сегмент?
Бизнес средата е много динамична и моята оценка за нейното развитие е силно положителна. Радваме се на нарастващо търсене на качествени събития, което предполага професионални услуги и помага на бранша да работи в тази посока. Развитието на технологиите дава възможност да реализираме проекти, за които преди години не можехме да помислим и до аудитория, за която не можехме да мечтаем.
Предизвикателства обаче не липсват: бюрокрация, липса на адаптация на законодателството, нелоялна конкуренция от неформалния сектор, липса на информация за професията и съответно никакъв интерес към нея от образователния сектор, което налага на бизнеса сам да квалифицира кадри, със собствени ресурси.
Силно вярваме, че промяната не е далеч и подаваме сериозна заявка да участваме в нея. Ние сме и се стремим да бъдем иновативни, креативни, лоялни. Искрено вярвам, че чрез нивото на събитията ни полагаме основите на стандарти за качество и професионализъм. Инвестираме в развитието на нашия екип и се стремим да имаме достъп до различни канали, които да ни позволят да споделяме идеи, да черпим вдъхновение и да популяризираме постиженията си пред колегите и обществото извън страната. Споделяме опит и знания с нашите партньори, защото вярваме, че този диалог е ключов за успеха и облика на събитията.
Какви са прогнозите Ви за бъдещето на бизнес събитията в България? Компанията Ви планира ли нововъведения, с които да отговорите на нуждите на пазара и новите тенденции?
През последните години в световния събитиен бранш силно присъстват теми като изкуствения интелект и устойчивостта, това са и топ 2 тенденциите за 2025 г. Стремим се да бъдем в крак с тези тенденции и уверено, но премерено, да ги въвеждаме в страната.
AI е инструмент, който повече от година използваме успешно в нашите събития, за да предложим още по-отличаващо се преживяване. AI позволява и на хората от нашия екип да намалят времето, нужно за конкретни етапи от едно събитие, което им дава възможност за още по-задълбочен поглед на други места. Когато говорим за устойчивост, от миналата година активно работим в тази посока и съм горда и щастлива да споделя, че първите стъпки са направени. Реализирахме събития, с които ясно показахме намерения в посока намаляване на вредния отпечатък в природата. Стремим се към повече дигитализация, генериране на по-малко отпадъчни материали и подкрепа на местни производители. Малки, но уверени стъпки към един по-устойчив бизнес.
Бъдещето на корпоративните събития е това, което чертаем ръка за ръка с нашите клиенти и партньори. Това е тенденция, която ще запазим и развиваме през тази и следващата година, и искрено вярвам, че това е правилният и единствен подход към перфектното събитие.
Материалът е изготвен със съдействието на S Events.