Година след откриването тунел „Железница“ ще се ремонтира
Съоръжението е в гаранция и преасфалтирането ще се поеме от строителя „Джи Пи Груп“
© ECONOMIC.BG / БТА
Почти година след откриването на тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“ асфалтовата настилка ще се кърпи. От понеделник се ограничава движението за всички моторни превозни средства в тръбата в посока Кулата, съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура“.
Ремонтът на асфалта ще продължи до вторник. Дейностите са част от гаранционното поддържане на съоръжението.
Трафикът ще се пренасочва по обходен маршрут, по пътен възел „Благоевград юг“ и път I-1 София – Кулата. Движението в посока София ще се осъществява без ограничение, допълват от АПИ.
Припомняме, че тунелът бе открит през февруари миналата година. Съоръжението е с дължина около 2 километра и е най-дългият пътен тунел в България. Отварянето му обаче се случи почти 5 години, след като строежът започна. Самото съоръжение беше завършено през 2022 г., но две свлачища забавиха официалното му пускане с почти 2 години.
По груби сметки тунелът, заедно с автомагистралния път преди и след него, струват около 276 млн. лв. Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г.
Ако се включи и укрепването на двете свлачища, които забавиха пускането на тунела, сумата скача до 356 млн. лв. Средствата за тези допълнителни дейности бяха осигурени от бюджета.
Изпълнението на проекта бе обособено в три части – отделни изпълнители строяха самото съоръжение, пътя преди и след него. Тунел „Железница“ е изграден от Консорциум „АМ Струма Тунел 2018“, в който участват „Джи Пи Груп“ АД, „Глобал Кънстръкшън“ ООД и „Виа План“ ЕООД. Стойността на договора е над 215 млн. лв. без ДДС.
Строителният надзор е на „План Инвест Железница“ ДЗЗД, с участници „План инвест Пловдив“, „Инфра проект консулт“ ЕООД, „Аскос 03“ ЕООД, „Сърч корпорейшън СРЛ“. Стойността на договора е малко над 3.9 млн. лв. без ДДС.