Бойкотът на бизнеса срещу Facebook става глобален

Бойкотът на бизнеса срещу Facebook става глобален

Снимка: БТА

2951 ~ 2 мин. четене
Броят на рекламодателите, отказващи се от това да плащат за позициониране в най-голямата социална мрежа – Facebook, расте. Движението #StopHateforProfit, започнало в САЩ, набира скорост и в останалата част на света, като вече достигна до големите компании в Европа. 

Кампанията цели да окаже натиск върху Facebook да се справи с речта на омразата. Движението стартира по-рано този месец и вече е привлякло над 160 компании, сред които Verizon, Coca-Cola, Unilever и Starbucks. Сега организаторите започват да призовават и бизнеса в Европа да се присъедини, става ясно от думите на Джим Стейер, изпълнителен директор на Common Sense Media, цитиран от Reuters. 

Кампанията срещу речта на омразата стартира след смъртта на Джордж Флойд, невъоръжен чернокож, убит от полицията в Минеаполис. Възмущението в САЩ доведе до безпрецедентна реакция на корпорации по целия свят. Unilever например реши да промени името на свой изсветляващ продукт, популярен в Индия, наречен Fair and Lovely. 

„Следващата граница е глобалният натиск“, заяви Стейер и добави, че кампанията се надява да тласне регулаторите в Европа да заемат по-твърда позиция спрямо Facebook. През юни Европейската комисия обяви нови насоки за технологичните компании, включително Facebook, да представят месечни отчети за това как се справят с дезинформацията за коронавируса.

Кампанията срещи политиките на социалната мрежа се задълбочава глобално. В неделя Facebook призна, че има още много работа по усъвършенстването на инструментариума си за борба с речта на омразата. Гигантът обаче настоява, че инвестициите в изкуствен интелект все пак са му позволили да намери 90% от публикациите, съдържащи реч на омраза, преди да стигнат до потребителите. 

Разширяването на кампанията извън Съединените щати ще коства по-голям дял от рекламните приходи на Facebook, но едва ли ще окаже сериозно финансово въздействие. Unilever например се ангажира да замрази своите американски разходи във Facebook до края на годината, но на практика те са само около 10% от харчовете на компанията за реклама в социалната мрежа годишно. 

Що се отнася до Facebook, нейните годишни приходи от реклама възлизат на около 70 млрд. долара. Само около 25% от тях обаче идват от големите компании, докато останалата част са от малки и средни бизнеси. 

Подкрепи Economic.bg