Българската Ozone се разширява ударно в Европа

Компанията планира и мащабно разрастване на логистичния си център край София

Българската Ozone се разширява ударно в Европа

Снимка: Ozone

5760 ~ 2 мин. четене
Антония Симова Автор: Антония Симова

Българският търговец Ozone Entertainment подготвя експанзия в Европа, като планира да стъпи на два нови пазара до началото на следващата година и на още пет до края ѝ. Компанията ще навлезе в Хърватия и Гърция най-късно през първото тримесечие на 2022 г., а след това ще атакува и другите локации, които засега остават неизвестни. Ясно е обаче, че сред тях ще има и англоезичен европейски домейн.

В навечерието на пандемията през април миналата година компанията стартира и румънския си уебсайт, който предлага основните продуктови групи на Ozone като видеоигри, аудио и детски играчки.

Златен шанс преди проблема с доставките

В края на миналата година търговецът откри своя логистична база край София и придоби уебсайта за продукти за грижи за бебета baby.bg. Според главния маркетинг директор на компанията Емил Вагенщайн допълнителният капацитет позволява на компанията да съкрати веригата за доставки, което в момента е голям бонус на фона на глобалната криза в тази посока.

Заедно с непрекъснатия процес по веригата, оптимизацията на системата и разширяването на нашата вътрешна куриерска услуга ние имаме много по-кратък прозорец за доставка до крайните клиенти“, коментира Вагенщайн пред регионалното издание See News.

Все пак новата логистична база не може да реши всички проблеми в търговията, а недостигът на чипове и ограниченото предлагане на електроника все още тежат на бизнеса. Въпреки това компанията продължава да расте „експоненциално“ по думите на Вагенщайн, като очакванията са за 70% увеличение на продажбите през 2021 г. на годишна база. 

Очакваме проблемите в сегментите на потребителската техника и играчките да продължат и през 2022 г.“

Pulsar

Блокирането заради COVID-19 поведе нагоре онлайн продажбите и Ozone беше в отлична позиция да отговори на търсенето чрез своите електронни магазини. Заедно с това обаче компанията е доволна и от продажбите на Pulsar – търговецът на електронни устройства и компютърни игри, който Ozone придоби през 2019 г.

Успоредно с нашето подразделение за търговия на дребно, Pulsar Games се справя много по-добре тази година и почти се връща на нивата си от 2019 г.“, каза Вагенщайн.

В момента в страната има десет магазина Pulsar – седем в София и по един в Пловдив, Варна и Бургас.

Още място

Вагенщайн също така обяви, че Ozone наскоро завърши проект за разширяване на складовия си капацитет. Компанията добавя 1 600 кв. м място за съхранение на дребни предмети в базата в Елин Пелин. Ozone също планира да започне разширяване на логистичния център следващата година, като ще разшири площите си с още 7 500 кв. м.

Подкрепи Economic.bg