Българската Payhawk вече се оценява на 570 млн. долара

С нови 112 млн. долара свеж капитал финтех компанията планира отварянето на офиси в няколко държави и разширяване на продуктовото си портфолио

Българската Payhawk вече се оценява на 570 млн. долара

Снимка: Payhawk

7148 ~ 2 мин. четене
Мирела Вавова Автор: Мирела Вавова

Българският финтех стартъп Payhawk обяви, че е набрал ново финансиране в размер на 112 млн. долара. Това се случва три години след началото на дейността му и само шест месеца след привличането на предходната инвестиция от 20 млн. долара. След последната финансова инжекция компанията вече се оценява на 570 млн. долара, съобщава самата тя. Това бързо я приближи с още една крачка до възможността да се превърне в еднорог (б.р. – стартъп, оценен на 1 млрд. долара), какъвто у нас все още няма.

Припомняме, че първия милион компанията набра едва на шестия месец от стартирането на дейността си. Тя успя бързо да привлече вниманието на инвеститорите с решението си за фирмени плащания и управление на разходите. С него се намалява огромното количество ръчна работа, която финансовите екипи сега са принудени да извършват при осчетоводяване на пътуванията на своите служители например. Payhawk позволява да се издават корпоративни дебитни карти, лесно и дигитално събиране на бележки за разходите и ефективна отчетност. Платформата действа като „едно гише“ за всичко и то онлайн.

От кръга за финансиране от серия А насам обемът на транзакциите през платформата се е увеличил с 663% и продължава да расте с 45% месечно през октомври. Клиентската база се състои от различни компании, пръснати в 27 страни в цяла Европа, включително A.T.U, Luxair, Flink, Viking Life и Wagestream. През 2021 г. Payhawk въведе поддръжка на Apple Pay и Google Pay в 30 държави.

Към днешна дата българската компания има офиси в София, Лондон, Берлин и Барселона. През 2022 г. планира да отвори такива в САЩ, Нидерландия, Австралия и Сингапур, което ще ѝ позволи да разшири предлагането на продукти. От информацията става ясно, че предстои въвеждане на кредитни карти и оптимизация на трансграничните транзакции.

Планове за разширяване на продуктовото портфолио вървят заедно с тези за увеличаване на маркетинговия и търговския екип на ключовите за Payhawk пазари – Обединеното кралство, Германия, Испания и Бенелюкс. За да засили още повече корпоративния си фокус, компанията назначи Пол Албърт за старши вицепрезидент по глобалните продажби, който ще ръководи директните продажби, партньорствата и успеха на клиентите.

Новият кръг на финансиране

Новият кръг е от серия B и се ръководи от базирания в Сан Франциско инвеститор Greenoaks, който има солиден опит в инвестирането в технологични компании с висок растеж като Gorillas, Robinhood, Stripe, Checkout.com и Brex. В кръга участват всички съществуващи инвеститори, включително QED Investors, Earlybird Digital East и Eleven Ventures.

Изтъквайки тежестта на управлението на корпоративните разходи, Патрик Бакхаус, партньор на Greenoaks, коментира приноса на Payhawk така:

Payhawk превръща фрагментиран процес в безпроблемен, осигурявайки едно място за управление на целия жизнен цикъл на разходите от фирмени карти до разходи и плащания на сметки до фактури. Бяхме развълнувани да видим колко бързо са се разраснали, като вече обслужват наистина глобална клиентска база, привлечена от мощен и възхитителен софтуер. Смятаме, че болезнените отчети за разходите и плащанията на сметки трябва да останат в миналото и сме развълнувани да си партнираме с Payhawk по пътя към това.“

Подкрепи Economic.bg