Българската „Шелли Груп“ се разширява към Бенелюкс и Латинска Америка
Технологичната компания следва стратегията за засилване на глобалното си присъствие

© ECONOMIC.BG / Шелли Груп
Димитър Димитров, основател и главен изпълнителен директор „Шелли Груп“:
Българската технологична компания „Шелли Груп“ (Shelly) продължава динамичното си международно развитие с навлизане на нови стратегически пазари. Доставчикът на IoT решения и системи за сградна автоматизация обяви в сряда, че създава регионален екип за страните от Бенелюкс (Белгия, Нидерландия и Люксембург), а няколко дни по-рано направи първата си стъпка към Латинска Америка.
Двата хода са част последователното изпълнение на стратегията на дружеството да засили глобалното си присъствие и укрепване на позициите му на икономически атрактивни пазари. Разширяването идва в момент, когато Shelly вече оперира на над 100 пазара и се търгува успешно на две фондови борси едновременно, където неотдавна проби границата от 1 млрд. долара пазарна капитализация.
На фокус е Бенелюкс
Регионът на Бенелюкс изглежда обещаващ за потенциала на Shelly. Той е сред най-динамичните в Европа, като между 2004 и 2022 г. отбелязва кумулативен ръст на БВП от 55%, което надхвърля средния за еврозоната. Това стабилно икономическо развитие създава благоприятна среда за инвестиции в иновативни технологии като IoT и интелигентни сгради.
Конкретно пазарът за умни решения за домове там се очаква да достигне около 2.7 млрд. евро тази година, а между 2025 и 2027 г. прогнозата е за годишен растеж между 9 и 11%, по данни на Statista. До 2027 г. пък над 40% от домакинствате в региона се очаква да използват поне едно интелигентно устройство.
Високата степен на приемане на технологиите за умни домове в Бенелюкс се движи от нуждата от свързани, енергийно ефективни решения, както и от политически мерки и субсидии в подкрепа на дигитализацията и устойчивостта.
За ръководител на регионалния екип, базиран в Нидерландия, е избран Туан Хюисман, известен експерт в бранша с богат опит в международните продажби, бивш директор по продажбите в Athom B.V. (платформата Homey).
Парагвай: Първа стъпка към Латинска Америка
Успоредно с европейската експанзия, Shelly прави стратегически пробив и на пазарите в Латинска Америка. Дружеството навлиза в Парагвай чрез партньорство с NewZone, местен дистрибутор и ексклузивен представител на Apple iPhone в страната.
Чрез това сътрудничество българската технологична компания ще предложи на парагвайския пазар своите иновативни IoT решения и умни устройства, които улесняват управлението на дома и офиса и допринасят за по-висока енергийна ефективност.
С навлизането в Парагвай Shelly стъпва в регион, който все повече залага на дигитализация и умни технологии. Амбицията на компанията е да се затвърди като значим играч на южноамериканския пазар.
Към момента Shelly присъства в над 100 държави, има офиси в седем, включително САЩ, Китай, Германия и Нидерландия, и е сред малкото български компании, които се търгуват едновременно на Българската фондова борса и на Франкфуртската фондова борса. Пазарната й капитализация към края на септември надхвърля 944 млн. евро.