Chopni подава ръка на малкия и среден бизнес
Платформата за онлайн търговия дава съвети как да стартирате бизнеса си
Георги Андреев, основател на Chopni.com:
- Разкажете ни повече за онлайн платформата Chopni. С какво се различава от конкурентите си в страната?
- Chopni.com е платформа за онлайн търговия, която
цени труда на българския производител и занаятчия. Ние се стремим
да подходим към нашите търговци, производители и занаятчии като им предлагаме
различни опции да качват продуктите си, за да улесним работата им. Платформата е
на български и английски език, като продължаваме да включваме нови езици и
търговци от Европейския съюз. Те са достъпни, чрез функционалностите, които
въвеждаме. Освен това сме разработили и улеснен вариант за търговци с множество
артикули, с който всеки търговец може да качи на платформата неограничен брой стоки и да продава на едро и дребно. Като всяка стартираща
платформа продължаваме да се развиваме, като черпим опит от добри чуждестранни
практики. Chopni се разработва
на една от open source платформите - ОpenCart, която дава възможността да персонализираме по
нуждите на бизнеса. По този начин подаваме ръка на малкия
и среден бизнес у нас, като им
даваме конкретни препоръки с персонален подход.
- Какви продукти и услуги могат да се предлагат чрез сайта?
- През платформата могат да се
предлагат само продукти. Към момента имаме 14 категории, сред които „Изкуство и
занаяти“, „Дрехи и аксесоари“, „Дамско
бельо“, „Обувки“, „Здраве и красота“, „Техника и електроника“, „Детски свят“,
„Спорт и свободно време“ и др.
- До кои пазари може да достигне един стартиращ бизнес?
- Зависи от насоката, в която ще работи.
Към момента, ние се стремим към пазара в Европа. Разбира се, платформата ни
освен мобилно оптимизирана е и достъпна от всички точки на света. Всеки търговец или занаятчия може да предлага
стоката си посредством платформата ни и извън пределите на страната.
- Как проверявате сигурността на търговците и стоките,
които се регистрират в сайта?
- Всеки един търговец бива
проверяван преди да бъде качен на сайта ни. Имаме екип от експерти, които се
грижат за това търговците ни да предлагат актуални стоки, които са в наличност
и отговарят на Европейски стандарт. Веднъж, след като сме влезли в контакт с
търговеца, започваме заедно да градим неговия имидж, за да му спомогнем да
намери подходящия клиент за неговата стока, посредством препоръки и конкретни
насоки.
- Има ли вече интерес от чужбина към български стоки и към
кои най-вече?
- Голям интерес предизвикват стоки
от секцията за ръчна изработка, дрехи и стоки за бита. Платформата е видима от
целия свят и е оптимизирана за всички устройства, но маркетингово сме насочени
основно към територията на Европейския съюз. Планираме тези усилия да бъдат
разширени и към други територии като
Близък изток и САЩ.
- Как ерата на онлайн търговията ще продължи да влияе на
физическите магазини?
Електронната търговия процъфтява
и расте в световен мащаб с около 7% на година. Това дава по-големи възможности както
за купувача, така и за бизнеса. Някои страни от ЕС, като Германия, все повече работят по прехода към електронна търговия.
От решаващо значение е малките и средни
предприятия да работят в полза на крайния клиент. Така като медиатор на тези
промени се явяват платформите като Chopni,
които да
улеснят малкия и среден бизнес да продава своята стока.
- Как виждате развитието на платформата?
- Това, за което работим е след 5
години да сме водещ маркетплейс на територията на България, но продължаваме да
развиваме платформата, за да включим повече европейски стоки и производители.