Сривът в продажбите на iPhone в Китай потопи акциите на Apple
Причина е силната местна конкуренция и търговската война

© ECONOMIC.BG / Pixabay
~ 1 мин.
Китайските потребители вече не са фенове на iPhone, според нов доклад на анализаторите от Credit Suisse. Доставките на iPhone в Китай са паднали с 35.4% през ноември в сравнение със същия период на миналата година, пишат анализаторите в своя бележка в четвъртък, въпреки лекото увеличение на китайския пазар на смартфони.
Според анализаторите китайските продажби на iPhone са спаднали с 10.3% на годишна база през октомври, което прави ноември вторият поред месец с двуцифрен спад.
След старта на семейството на iPhone 11, общите доставки в Китай са намалели със 7.4% в сравнение с миналата година, казват анализаторите и добавят, че по техните изчисления „приходите от iPhone от Китай падат с над 17,5% на годишна база през последните три месеца (септември-ноември)".
След новината акциите на Apple паднаха с повече от 1% в предпазарната търговия, съобщава CNBC.
Анализаторите посочват настъпващия срок 15 декември, когато са панирани нови американски мита за Китай, като повод за безпокойство. Те посочват, че 15% мито може да увеличи цената на iPhone в САЩ с почти 70 долара за единица.
Анализаторите посочват и агресивната местна конкуренция от страна на китайските производители като причина за спада на продажбите. Оценката на анализаторите за Apple остава неутрална и те обявиха целева цена от 221 долара за акция през октомври.
След новината акциите на Apple паднаха с повече от 1% в предпазарната търговия, съобщава CNBC.
Анализаторите посочват настъпващия срок 15 декември, когато са панирани нови американски мита за Китай, като повод за безпокойство. Те посочват, че 15% мито може да увеличи цената на iPhone в САЩ с почти 70 долара за единица.
Анализаторите посочват и агресивната местна конкуренция от страна на китайските производители като причина за спада на продажбите. Оценката на анализаторите за Apple остава неутрална и те обявиха целева цена от 221 долара за акция през октомври.
Напоследък Apple имаше трудности в Китай. През второто тримесечие на 2019 г. доставките ѝ са намалели с 14% спрямо предходната година, докато пазарният й дял е спаднал до 5.8% от 6.4% за същия период на миналата година, според фирмата за пазарни проучвания Canalys.