Digital4 всички нас
Любомир Атанасов отвори прозорец към света и със своя екип от Пловдив организира събития на пет континента

© ECONOMIC.BG / Личен архив
Винаги съм искал да се боря и да осъществявам неща, за които съм помечтал. Нямам несбъдната мечта, защото избирам цел и работя здраво, докато я постигна. Плащам цената за нея – кога с безсънни нощи, кога с друго. Увличам хората с енергията да променяме света около себе си. Най-големият ми мотиватор е, когато някой ми каже, че няма да мога да се справя…
Това казва Любомир Атанасов, управляващ партньор в Internet Media Group (IMG) и дигитална агенция SEOMAX. Основател и члeн на борда на Фондация „Digital4”. Издател на няколко онлайн медии. Сериен предприемач, макар на глас да не си го признава. Преди всичко обаче – мечтател.
Риск печели
Преди 11 години неговите родители изтръпват, когато напуска работа, за да се хвърли в неизвестното и да прави собствен бизнес. Работел в компания за търговия с метали, след като завършил икономика и маркетинг. През 2010 г. паралелно с основната си работа направил своя онлайн експеримент – започнал да внася играчки от Китай, нещата потръгнали и той успешно навлязъл в електронната търговия. Дигиталната компания за маркетинг, събития и реклама Internet Media Group е първата компания, която създава.
Растеж
Привлича хора с хъс и основават IMG IT Academy, след което Любомир решава, че е време за събитие в Пловдив, свързано с дигиталния маркетинг. Така през 2016 г. се появява Digital4Plovdiv - двудневно обучение за 50 души. През 2017 г. стават по-смели - канят кмета на Пловдив и представител на Google, които да открият второто издание. През 2018 г. Digital4 се разраства и организират няколко събития през годината с различни теми, чийто фокус отново е дигитализацията. Паралелно с това дигиталната агенция SEOMAX вече има присъствие не само в Пловдив, но и в София и Варна.
Силата на опита
След Пловдив идва ред на Digital4Varna. Събитието привлича множество дигитални ентусиасти от цялата страна. Идеите летят и се стига до Bulgarian Digital Week, съвместно с Пловдивския панаир. Правят 13 безплатни конференции с 250 лектори. Иновативният форум обаче е слабо посетен, което е „обеца на ухото“, че всичко, получено даром, не се цени. Но не спират, а по желание на бургазлии създават Digital4Burgas с фокус онлайн търговията, впоследствие този формат се разширява в София и Стара Загора, а тази година ще има дебют в Русе. В края на 2021 г. събитието Digital4Plovdiv на живо е посетено от над 700 души, при това цената на участието вече е доста висока. Разбира се, в нея са включени много екстри, наред с това и участие на българския финал от Световната стартъп купа.
Прозорец към света
През 2020 г. екипът прави най-смелите си експерименти. „Пандемията дойде със стрес и с отпадането на много клиенти. Гърбът ни беше опрян в стената и това ни принуди да сме креативни. Настъпилата криза стана причина много бизнеси да се възползват от глобалната мрежа и чрез нея те получиха достъп до пазари в цял свят. Новата реалност е дигитална и този процес няма как да го спрем. Много фирми не успяха да се адаптират и окапаха, но дигитализацията стана средство някои да се изправят на крака, да изнесат бизнеса си в облака и да се развият“, коментира Атанасов. И разказва как през 2020 г. организират европейската дигитална седмица European Digital Week, която включва 15 виртуални конференции с 379 лектори от 79 държави. Тогава Digital4 Foundation усеща скритата си енергия и Digital4 изгрява в пет континента – в Америка, Европа, Азия, Африка и Австралия. Темите на конференциите варират от блокчейн и киберсигурност до иновации в агрокултурата и финтех технологиите. „Интернет ни отвори широк прозорец от Пловдив към света. Екипът на събитията се разрасна и стана 12 души, защото сам човек нищо не може да направи“, посочва Любомир.
Играта продължава
През миналата година подписват договор за Световната стартъп купа - StartUp World Cup. Победителят от регионалния конкурс OfficeRnD ще участва на финалната надпревара в САЩ през 2022 г., където наградата е 1 млн. долара инвестиция. През тази година националното събитие ще се проведе на 16 юни. Победителите отново ще отидат на последния рунд в Америка. През 2022 г. предстоят и други големи събития, те привличат все повече участници, тъй като там се създават бизнес контакти, които вливат нова енергия в развитието на компаниите.
Бизнес импулс
Любомир Атанасов е създател и на няколко медийни сайта в мрежата на IMG – DiTech.bg, DiTech.Media, HRmanager.bg. Сред съпътстващите бизнеси е IMG Криейтив студио и спортна зала в Пловдив. Как става всичко това? „Енергията идва от хората, с правилните мечти и с добрата визия няма невъзможни неща“, обяснява Любомир. Човекът, който му дава знания и тласък да действа, е бизнес менторът Йордан Ангелов. Той е управител на Training Center IJ и е специалист в областта на лидерските умения, фирмения мениджмънт и развитие. Щастливото обстоятелство е, че той е баща на неговата съпруга Ирина. Многото разговори с опитния ментор са постоянен импулс да действа и да опитва с нови дейности: „Моята неуморност и неговата визия дават плодовете на успеха“.
По-успешен от вчера
За Любомир Атанасов казват, че е като пробивна машина, която работи и по 16 часа в денонощието, за да осъществи целите си. Чете, експериментира, прилага новите знания, събира точните хора около себе си и заедно помагат на другите да са двигател на по-гъвкав бизнес: „Средата и всичко около мен ми дава тласък. Играем интересна игра“. И макар повече от 11 години да е в тази въртележка, все още не смее да се нарече предприемач. „Просто съм човек, който предприема да работи“. Всичко сега се развива така динамично, че дори няма търпение да стане утре, за да продължи с осъществяването на интересните идеи, които стават все повече. Затова и неговата визия е: „Следвай своя път и бъди по-успешен от вчера“.