Шеф в БДЖ: Пари има, но нови влакове няма да се доставят поне 3 години
За първи път през 2019 г. БДЖ ще излезе на счетоводна печалба

~ 2 мин.
Нови влакове в близките 3 години няма как да бъдат доставени, защото производственият процес е много дълъг. Това е причината за забавянето, иначе пари има. Това каза Григори Григоров, председател на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ”, в ефира на БНТ тази сутрин.
Когато все пак има нови влакове, те ще се движат по дългите трасета от столицата до морето, съответно по линиите София-Варна и София-Бургас.
По думите на новия директор на холдинга, ситуацията в БДЖ може да се сведе до две основни неща – бизнес процесите са бавни и неефективни, което води до неизпълняване на програмата, и второ, през последните близо 2 години фокусът е бил изместен от оперативната дейност на дружеството, в резултат на което годните и безопасни локомотиви и вагони са по-малко от необходимите за осъществяване на графика.
Тази равносметка са направили Григоров и екипа му, след като той оглави холдинга през декември миналата година. От тогава насам една от основните цели е била да се намали голямото закъснението на влаковете. „Постигнахме до 93% изпълнение на графика на БДЖ”, похвали се той.
Проблемът е, че няма достатъчно подвижен състав. „Ние не можем да си позволим да пуснем несигурни влакове, затова жертваме удобството и графика за сметка на сигурността”, обясни Григоров.
„Бюджетът за 2019 г. е изключително балансиран. Приходите се увеличават с около 20 млн. лв., а разходите с около 12 млн. Очакваме 100 млн. лв за нови влакове, вече има първоначални разговори с производители”, допълни още Григоров.
Той припомни, че холдингът работи на загуба. „За първа година БДЖ през 2019 г. ще излезе на счетоводна печалба”, изтъкна още Григоров, но каза, че за тази година не се предвижда увеличение на цените.