Добри новини за Xiaomi след катастрофалния първи ден на борсата

Акциите на компанията скочиха с 15% във вторник

Добри новини за Xiaomi след катастрофалния първи ден на борсата

Снимка: БТА

4274 ~ 2 мин. четене
Вторият ден на Xiaomi като публична компания се очертава като много по-добър от първия. Акциите на китайския производител на смартфони скочиха с 15% в следобедната търговия във вторник в Хонконг, предава CNN Money. 

Новината идва след слабия дебют на Xiaomi в понеделник, когато акциите на компанията се понижиха с 5.9% спрямо цената на листване. 

Китайският играч стъпи на борсата в Хонконг и набра 4.7 млрд. долара. IPO-то на компанията се оценява като най-голямото в света на технологиите след това на Alibaba в Ню Йорк през 2014 г. Все пак трябва да се отбележи, че Xiaomi очакваше да набере двойно повече средства. 

Въпреки лошия старт, във вторник акциите на компанията се котираха комфортно над емисионната си цена от 17 хонконгски долара за брой (2.17 щатски долара).

Основната причина за положителния скок се крие в новината, че Xiaomi скоро ще бъде включена в индекса Hang Seng Composite. Информацията за това дойде от Дики Уонг, ръководител на изследователското Kingston Securities в Хонконг. 

Очаква се компанията да влезе в индекса по-късно този месец. Така акциите ѝ ще станат достъпни за континенталните китайски инвеститори чрез връзките на фондовата борса в Хонконг с тези в Шанхай и Шънджън. 

Първоначално от Xiaomi планираха да листнат акциите си и в Китай едновременно с тези в Хонконг, но впоследствие се отказаха от тази идея. В крайна сметка IPO-то на компанията не оправда първоначалните очаквания за 10 млрд. долара. В тази връзка изпълнителният директор Ли Джун обърна внимание на международната обстановка и търговския сблъсък между САЩ и Китай, които според него са направили условията „далеч от идеалните“. 

Анализаторите, от своя страна, изразиха съмнения относно потенциала на Xiaomi да увеличи маржовете на печалбата в бъдеще, като се има предвид, че голяма част от продажбите на смартфони са категоризирани в ниския сегмент на пазара. 

Целта на компанията обаче е да се позиционира като бизнес в сферата на интернет услугите, а не просто като производител на хардуер. Телефоните продължават да са основното занимание на Xiaomi, но тя действително продава и редица други устройства в областта на IoT, включително лаптопи и „умни“ отоплителни тела. 

Засега голямата част от продажбите на бранда са в Китай, но настъпването на Xiaomi в други страни е повече от агресивно. Компанията постепенно пробива в Европа, а само за една година успя да увеличи дела си на втория по големина пазар в света – Индия, с над 250%, измествайки Samsung от лидерската позиция по продажби на смартфони в страната. 
Подкрепи Economic.bg