Емоции с „Катаржина Естейт”

Това лято ще се пие ароматно и шампанизирано вино с плодов вкус, розе, както и изстудени червени биовина

Емоции с „Катаржина Естейт”
1816 ~ 3 мин. четене
Автор: Тони Григорова

Виното е емоция. То трябва да е направено с любов и да бъде изпито с любов, уверява Цветелина Николова, управляващ директор на „Катаржина Естейт”.

Лято 2018

Тенденцията е виното да е с по-слабо изразено ухание на дъб. Залага се на вина с плодов вкус и натурални аромати, които са с по-нисък алкохолен градус. Сред новите предложения е бялото вино Le Blanc на „Катаржина Естейт”. Розето обаче продължава да увеличава своя дял в България за сметка на бялото вино и това лято то остава във фокуса на вниманието. Топ напитка в горещите месеци ще е изстуденото червено вино. Новост в летните предложения на „Катаржина Естейт” е шампанизираното вино, приготвено от чист сорт. В България няма традиция за производство на такива вина, а и няма култура за пиене на шампанско. В търсене на приятни за потребителите изненади, компанията вижда ниша в това и решава, че е дошъл моментът за щампанизираните напитки. Биопроизводството също е важен сегмент от цялостното представяне на „Катаржина Естейт”. Компанията разполага с 1000 дка насаждения, които се отглеждат по органичните методи. На пазара излизат три нови червени биовина в средния ценови клас.

Мода в пиенето на вино

Има мода и във виното, но е трудно да се говори за глобални световни тенденции, тъй като във всяка държава се наблюдава различен вкус, стил, клиентела. Въпреки това има смяна в тренда през определен период от време. Сега има интерес към чистосортовите вина и към местните сортове – например мавруд и рубин у нас. За да отговорим на предпочитаниеята на българския консуматор ние произведохме серията чистосортови вина CHEVAL by KATARZYNA ESTATE, казва още Цветелина Николова.

Промяната

Обикновено „вятърът на промяната” идва от винопроизводителите и практика на „Катаржина” е да обучава своята потребителска аудитория. „Ние сме смели, въвеждаме новости и посвещаваме клиентите си в тях. През 2016-а създадохме HIRONDELLE Sauvignon Blanc и PIVERT Chardonnay. Миналото лято те не бяха посрещнати с нужното внимание, тъй като почитателите на нашата изба продължаваха да търсят познатите за тях вкусове. Обучавахме ги търпеливо и аз бях убедена, че те ще узреят за новия вкус”, споделя управляващ директор на „Катаржина Естейт”. И наистина - тази пролет тези нови вина стават търсени и продажбите им започват рязко да нарастват.

Винената култура

Винопроизводството е добра традиция, която трябва постоянно да се развива, като същевременно се изгражда тясна връзка с потребителите. В „Катаржина Естейт” вярват, че ако всички винопроизводители работят с клиентите си, винената култура в България осезаемо ще се повиши – хората трябва да разберат какво е вино, как да го пият, защо да го споделят с приятели. Виното е стил, то трябва да се пие с добра компания в приятна обстановка. То може да върви ръка за ръка с изкуството и да търси близка връзка с хората. „Катаржина Естейт” има социална и културна програма, свързана с артистичната им серия „Contemplations”. Организират специални арт събития, свързани с рисуване, изложби на картини, фотоконкурси.

В „Катаржина Естейт” имат разбирането, че в ерата на глобализацията доброто вино по свой начин говори за България по света. Компанията познава добре пазара и се стреми да е сред „законодателите” на модата да се пие хубаво вино, направено с любов.

Подкрепи Economic.bg