ЕК настоява за етикет на съдържанието „Създадено от AI“
Брюксел се притеснява от способността на генеративния изкуствен интелект да създава фалшиво съдържание и дезинформация
Брюксел иска да попречи на изкуствения интелект да размива границите между факти и измислици. В тази връзка днес поиска от компаниите за първи път да измислят етикет, чрез който да се идентифицират текстове и изображения, генерирани от AI, за борба с дезинформацията.
Днес вицепрезидентът на Комисията по въпросите на ценностите и прозрачността Вера Йоурова и комисарят по вътрешния пазар Тиери Бретон се срещат с представители на около 40 организации, които са подписали Кодекса на ЕС за борба с дезинформацията. Те включват Microsoft, Google, Meta, TikTok, Twitch и по-малки компании, но не и Twitter, който скоро го напусна.
Изискването е компаниите, внедряващи генеративни AI инструменти, като ChatGPT и Bard, с потенциал да генерират дезинформация, да маркират създаденото от ботовете съдържание. ЕК изисква промените като част от усилията за борба с фалшивите новини.
Представен в края на миналата година от OpenAI, ChatGPT се превърна в най-бързо развиващото се потребителско приложение в историята и постави началото на надпревара сред технологичните компании да пуснат на пазара генеративни AI продукти.
Загрижеността обаче нараства относно потенциалната злоупотреба с технологията и възможността тя да се използва за производство на много повече дезинформация от преди. Дори от някои правителства.
Пример за такива фалшиви изображения бяха тези на папата и известни политици, носещи палто на Balenciaga, които станаха популярни по-рано тази година. Това очевидно ги изплаши – и сега политиците искат да етикетират такива дълбоки фалшификати.
The boys in Brooklyn could only hope for this level of drip pic.twitter.com/MiqkcLQ8Bd
— Nikita S (@singareddynm) March 25, 2023
Подписалите страни, които интегрират генеративен AI в своите услуги, като Bingchat за Microsoft и Bard за Google, трябва да изградят необходимите гаранции, че тези услуги не могат да бъдат използвани от злонамерени участници за генериране на дезинформация“, каза Йоурова на пресконференция.
Компаниите ще трябва да въведат технология за разпознаване на такова съдържание и ясно да го етикетират за потребителите.
Компании като Google, Microsoft и Meta Platforms, които са се присъединили към Практическия кодекс на ЕС за справяне с дезинформацията, трябва да докладват за предпазните мерки, въведени за справяне с това през юли, каза Йоурова.
Тя предупреди Twitter, който напусна Кодекса миналата седмица, да очаква повече регулаторен контрол.
С напускането на Кодекса Twitter привлече много внимание и неговите действия и съответствие със законодателството на ЕС ще бъдат проверени енергично и спешно“, каза Йоурова.
Това, засега, няма да е задължително, като се има предвид, че ще бъде част от доброволния Кодекс, допълва Politico. Въпреки това Комисията има за цел да направи кодекса приложим, като го включи като кодекс на поведение в Закона за цифровите услуги (DSA). Задълженията за етикетиране на съдържание с изкуствен интелект може също да влязат в Закона за изкуствения интелект по време на преговори между страните от ЕС, парламента и Комисията, според информацията.
Представителите на Европейската комисия имат още едно изискване от социалните мрежи - да разполагат с екипи, които работят на всички европейски езици.