Европейският съд реши: Uber е транспортна компания
Всички коли, използващи платформата, ще трябва да се регистрират и лицензират

~ 1 мин.
Платформата за споделени пътувания Uber по своята същност е транспортна компания и трябва да спазва всички национални правила, които спазват другите транспортни компании в ЕС. В свое решение Върховният съд на Европейския съюз посочва, че колите, използващи платформата, трябва да са лицензирани според съответните правила.
Електронната платформа на Uber, макар и иновативна, попада в областта на транспортните услуги. Затова от Uber може да се изисква лицензиране и даване на разрешение, съгласно националните законодателства на страните членки, пише в мотивите на Съда на Европейския съюз (СЕО) към решението.
Макар становището на Върховния съд на ЕС да не е обвързващо, практиката е националните съдилища да го следват в повечето случаи. Това означава, че Uber, която настоява да е по-скоро софтуерна компания, в много случаи ще губи делата в националните съдилища, пише Reuters. Ако иска да работи, компанията ще трябва да намери начин да лицензира колите, които използват приложението.
Делото бе заведено от Асоциацията на таксиметровите шофьори в Барселона, която твърди, че услугата на Uber представлява нелоялна конкуренция, използвайки нелицензирани коли и шофьори.
Според говорителя на Uber решението "ще подкопае така необходимата реформа на остарелите закони, които пречат на милиони европейци да имат достъп до надеждно пътуване с натискане на бутон".
Разширяването на компанията започна преди пет години. Заради спорове и множество оплаквания от страна на таксиметрови компании, услугата вече не се предлага в много европейски държави. В България също е забранена.
Електронната платформа на Uber, макар и иновативна, попада в областта на транспортните услуги. Затова от Uber може да се изисква лицензиране и даване на разрешение, съгласно националните законодателства на страните членки, пише в мотивите на Съда на Европейския съюз (СЕО) към решението.
Макар становището на Върховния съд на ЕС да не е обвързващо, практиката е националните съдилища да го следват в повечето случаи. Това означава, че Uber, която настоява да е по-скоро софтуерна компания, в много случаи ще губи делата в националните съдилища, пише Reuters. Ако иска да работи, компанията ще трябва да намери начин да лицензира колите, които използват приложението.
Делото бе заведено от Асоциацията на таксиметровите шофьори в Барселона, която твърди, че услугата на Uber представлява нелоялна конкуренция, използвайки нелицензирани коли и шофьори.
Според говорителя на Uber решението "ще подкопае така необходимата реформа на остарелите закони, които пречат на милиони европейци да имат достъп до надеждно пътуване с натискане на бутон".
Разширяването на компанията започна преди пет години. Заради спорове и множество оплаквания от страна на таксиметрови компании, услугата вече не се предлага в много европейски държави. В България също е забранена.