Facebook: Няма да позволим да се печели от фалшиви новини и насилие
Компанията въведе блокирането на реклами в публикации с фалшиви новини и зловредно съдържание
~ 1 мин.
Най-голямата социална мрежа обеща да премахне рекламите от съдържание, показващо голота, насилие и неприемливо съдържание за възрастни. От изявлението в сряда стана ясно също, че компанията няма да позволи на потребителите, многократно публикуващи фалшиви новини, да печелят пари от дейността си през сайта, съобщава CNN Money.
Новите правила идват, за да затегнат дейността на компаниите, генериращи приходи от реклама чрез неприемливи материали, но също така поставят пред Facebook предизвикателството да реши кои страници и съдържание могат да се окачествят като обидни.
Новите правила идват, за да затегнат дейността на компаниите, генериращи приходи от реклама чрез неприемливи материали, но също така поставят пред Facebook предизвикателството да реши кои страници и съдържание могат да се окачествят като обидни.
Все пак това е шанс за компанията да избегне проблема, който наскоро сполетя Google. По-рано тази година конкурентния на Facebook гигант бе критикуван от представители на големи марки, че рекламите им са били показвани в клипове на екстремисти в YouTube. Това провокира играчи като Verizon, Walmart, Johnson&Johnson и JPMorgan временно да изтеглят рекламите си от видео платформата.
Новите правила на Facebook гласят, че се забранява показването на реклама в публикации с „битки, кръв и побои над животни или хора“. На съдържанието, считано за „подстрекателско, бунтарско и унизително“ или такова, което „изобразява кръв, открити рани, телесни течности, хирургични операции, медицински процедури или кръв“, няма да се осигуряват приходи, коментират от социалната мрежа.
Целта на рестрикциите, макар и да не решат проблемите изцяло, е да се подкопае бизнес модела на онези, които публикуват сензационни заглавия и фалшиви новини.