Facebook разработва бутона „не харесвам”
Това представлява повратна точка в досегашните разбирания на мениджмънта на компанията

След години спекулации и предположения, Facebook най-после обяви, че започва работа по бутона „не харесвам”, пише сайтът mashable. Това е заявил изпълнителният директор Марк Зукърбърг.
Той споделил, че темата ще бъде обсъдена по време на конферентна среща. Очаква се новият бутон да изразява емоцията на потребителя.
Дали бутонът ще се казва "dislike" и как точно ще изглежда, засега не е ясно. Зукърбърг поясни, че въвеждането на подобни нови възможности е „изненадващо сложно“. Но Facebook ще тества и въведе идеята, над която сега работи, едва след като всичко функционира.
„От доста време много хора се интересуват дали Facebook най-накрая ще създаде бутона „не харесвам”. Днес е специален ден, защото официално мога да обявя, че компанията работи по създаването му и сме много близко до успех”, заяви Зукърбърг, цитиран от CNBC.
Зукърбърг допълни, че досега компанията е избягвала създаването на „негативния” бутон, за да не бъде сравнявана с платформата Reddit, която насърчава гласуването „за” и „против”. „Това, което наистина искам да постигнем, е възможността да изразяваш съпричастие. Не всеки момент от живота ти е добър и успешен”, казва той.
Според специалистите има две възможности - или потребителят, който публикува статус или снимка, може сам да избере дали да ги снабди с „Не ми харесва“, или самите приятели може да решат дали да натиснат този бутон.
В момента, Facebook предоставя най-големия трафик от новини. Ако бутонът „не харесвам” бъде създаден, много компании, медии и потребители коренно ще променят стратегията на споделянето в социалната мрежа.
„Нужно е да изградим правилен начин, как да направим бутона реалност. Бутонът „харесвам” не винаги може да съчувства и не винаги е най-подходящата опция. Опитваме се да премахнем това”, обобщи Зукърбърг.