Facebook спира рекламата на страници, бълващи фалшиви новини
Компанията цели да наруши финансовите им стимули
~ 1 мин.
В опит да се пребори с фалшивите новини в социалната мрежа Facebook анонсира поредната си стъпка в тази посока. Идеята на компанията е да лиши страниците, разпространяващи невярно и зловредно съдържание, от възможността да генерират приходи чрез реклама на платформата. Целта е да им се нанесе финансов удар и така да се гони по-ефективен резултат.
„Ако страниците многократно споделят истории, означени като неверни, тези нарушители повече няма да могат да рекламират във Facebook”, се посочва в изявление, цитирано от Engadget.
Най-голямата социална мрежа от известно време се бори с невярното и зловредно съдържание, след като проблемът ескалира покрай кандидат-президентските избори в САЩ и съмнението, че подобен род новини са повлияли на мнението на избирателите, а респективно и на крайния резултат от надпреварата.
В тази връзка по-рано през годината Facebook започна да сигнализира за фалшивите новини и едновременно с това да промотира легитимните източници. Също така реши да деприоритизира съдържание, споделяно от лица, които постват по над 50 пъти дневно – решението за тази стъпка е взето на база на изследване, показващо, че такива публикации включват дезинформиращи или сензационни новини. Платформата започна и да маркира с етикет фалшивите новини.
Най-новия си ход компанията предприема в опит да наруши финансовата логика, по която страниците действат и така да опита да предотврати лошите практики. „Актуализацията помага да се разбият икономическите стимули и да се намали разпространението на фалшиви новини“, коментират от Facebook в изявлението си и добавят, че това е поредна стъпка към изграждането на по-информирана общност в социалната мрежа.