Фолксваген изпревари Тойота по продажби
Германската група продала 5,04 млн. коли за полугодието при 5,02 млн. за японците
~ 2 мин.
Фолксваген изпревари Тойота по общи продажби за периода януари-юни 2015 г. и така германският концерн за първи път става номер едно в света в класацията. Японската група Тойота обяви днес, че е продала 5,02 милиона коли през първите шест месеца на годината, предаде Bloomberg.
Фолксваген информира по-рано, че е пласирал 5,04 милиона коли през същия период. Продажбите са били силни в Европа и Северна Америка, но е отчетен спад в Китай, който е много важен пазар за компанията.
Детройтският концерн Дженерал мотърс (General Motors), който бе водещ по този показател над седем десетилетия, но през 2008 година бе изпреварен от Тойота, трябва да обяви своите резултати в четвъртък.
Тойота, която произвежда хибрида Приюс (Prius), седана Камри (Camry ) и луксозните модели Лексус (Lexus), бе водач по продажби през последните три години.
Трети остват General Motors с отчетено ниво на продажби от 4,8 млн. превозни средства. Германският автомобилен производител е засилил продажбите на вътрешния си пазар и в Западна Европа с повече от 6%.
Фолксваген информира по-рано, че е пласирал 5,04 милиона коли през същия период. Продажбите са били силни в Европа и Северна Америка, но е отчетен спад в Китай, който е много важен пазар за компанията.
Детройтският концерн Дженерал мотърс (General Motors), който бе водещ по този показател над седем десетилетия, но през 2008 година бе изпреварен от Тойота, трябва да обяви своите резултати в четвъртък.
Тойота, която произвежда хибрида Приюс (Prius), седана Камри (Camry ) и луксозните модели Лексус (Lexus), бе водач по продажби през последните три години.
Трети остват General Motors с отчетено ниво на продажби от 4,8 млн. превозни средства. Германският автомобилен производител е засилил продажбите на вътрешния си пазар и в Западна Европа с повече от 6%.
През последните 5 години и половина пазарът на нови автомобили в Европа се ускори и компанията се възползва успешно от това, като омекоти удара от сриването на пазара в Китай, Русия и някои страни от Югозточна Азия и Южна Америка.
За да постигне своята цел, поставена през 2007 г. - да стане най-големият производител на автомобили в света, Volkswagen ще трябва да издържат на спада в търсенето, предизвикано от фондовия пазар на Китай и конкуренцията от евтини модели от китайските марки.
В САЩ, Toyota изпреварва Volkswagen чрез публикуване на 5,6% печалба, задвижвана от търсенето на нейните модели Lexus NX и Toyota RAV4-компактните джипове. Оспорваната битка между Volkswagen и Toyota ще продължи, отчитат експертите.