Ford спира производството на хечбек и седан в Северна Америка
Компанията залага на камиони, SUV и кросоувъри

1136
~ 1 мин. четене
Купувачите на коли в наши дни обичат SUV. Те вече не харесват традиционните леки автомобили тип хечбек и седан. Така смятат и във Ford. Компанията обяви, че спира всичките си модели от този тип в Северна Америка, освен два - класиката Mustang и предстоящият Ford Focus Active, който е хечбек-кросоувър и ще дебютира през 2019 г.
Това означава, че Fiesta, Taurus, Fusion и обикновеният Focus ще изчезнат в САЩ и Канада.
Ford обаче ще продължи да предлага своята пълна гама от пикапи, камиони, SUV и кросоувъри.
До 2020 г. "почти 90% от портфолиото на Ford в Северна Америка ще бъде от камиони и товарни автомобили", се казва в прессъобщението, цитирано от CNN Money.
"Компанията изследва също така и нови силуети на автомобила" - т.нар "бяло пространство", които съчетават най-добрите атрибути на колите и товарните автомобили, като по-голяма височина, пространство и гъвкавост".
С термина "бяло пространство" компанията прави алюзия към превозни средства, които не попадат добре в типичните категории.
Ford намекна, че може да спре голяма част от портфолиото си от седани. По-рано тази година Джеймс Фарли, президент за глобалните пазари на компанията, заяви, че Ford "преминава от леки автомобили към товарни", които носят по-големи печалби. Компанията също така преразпредели 7 млрд. долара средства за научни изследвания от леки автомобили към SUV и камиони.
Това означава, че Fiesta, Taurus, Fusion и обикновеният Focus ще изчезнат в САЩ и Канада.
Ford обаче ще продължи да предлага своята пълна гама от пикапи, камиони, SUV и кросоувъри.
До 2020 г. "почти 90% от портфолиото на Ford в Северна Америка ще бъде от камиони и товарни автомобили", се казва в прессъобщението, цитирано от CNN Money.
"Компанията изследва също така и нови силуети на автомобила" - т.нар "бяло пространство", които съчетават най-добрите атрибути на колите и товарните автомобили, като по-голяма височина, пространство и гъвкавост".
С термина "бяло пространство" компанията прави алюзия към превозни средства, които не попадат добре в типичните категории.
Ford намекна, че може да спре голяма част от портфолиото си от седани. По-рано тази година Джеймс Фарли, президент за глобалните пазари на компанията, заяви, че Ford "преминава от леки автомобили към товарни", които носят по-големи печалби. Компанията също така преразпредели 7 млрд. долара средства за научни изследвания от леки автомобили към SUV и камиони.
И в тази посока работи не само Ford. Fiat Chrysler спря моделите Dodge Dart и Chrysler 200 преди повече от година. А General Motors реши да намали производството на Chevy Cruze, Chevy Impala, Buick LaCrosse и Cadillac ATS и CTS.