Фрахтът в превоза на контейнери продължава да расте
Единствен спад се отчита за сервизите между Шанхай и Сингапур

© ECONOMIC.BG / Pixabay
И през изминалата 38-ма седмица от годината (14-20 септември) спотовите цени за превоза на контейнери по море продължиха да растат, сочат данните на логистичните компании.
Ставките на контейнеровозите по направлението Шанхай-Хамбург през миналата седмица бяха средно с 2.7% по-високи спрямо тези от предишната 37-а седмица, а към средиземноморските пристанища – скочиха дори с 6.5 на сто. По време на предишната 37-а седмица увеличението на спотовите ставки беше доста по-малко - съответно с 1.2% до Хамбург и с 3% - до портовете в Средиземно море.
Ставките за превоза на контейнери към Западното крайбрежие на САЩ също се увеличиха с 1.4%, а за Източното крайбрежие – с 2.2 на сто. За 37-а седмица цените растат съответно с 1.5% за Западното крайбрежие и падат с 0.1% - за щатските портове на Атлантика.
Значително през изминалата седмица скочи контейнерният фрахт и между Китай и Персийския залив – средно с 12.4% спрямо нивото от 37-а седмица. Превозите на контейнери към Австралия и Нова Зеландия се повиши средно с 3.3 на сто. Тези ставки са малко по-ниски от постигнатите през 37-а седмица, когато до Персийския залив и Австралия и Нова Зеландия скочиха съответно с 5.6% и 5.2 на сто.
Най-голям ръст, както и през предишната седмица, отбелязват спотовите ставки за превозите на контейнери до Южна Америка – 25.7% (спрямо 30.5% за 37-а седмица).
Както винаги, спотовите ставки за превоз на контейнери във вътрешноазиатската търговия зависят от временни нагласи на пазара. Така например през 38-а седмица цените за превозите на контейнери от Шанхай до западните и източните пристанища на Япония останаха без никакво изменение. Ставките по направлението Шанхай – Сингапур дори паднаха с 3%, а към Южна Корея де увеличиха с 4.2%.