GM щурмува Индия като част от стратегически план
Компанията се надява да придобие най-малко 5% пазарен дял
~ 2 мин.
Американският автомобилен производител General Motors има за цел да придобие най-малко 5% пазарен дял в Индия в рамките на следващото десетилетие, предаде Reuters. Индия изпреварва Япония като третата по големина с прогнозирани годишни продажби от 8 милиона превозни средства до 2025 г.
Компанията, която губи пари в Индия дори след 18 години там, ще отприщи блиц продукт, насочен към съживяване на продажбите. GM също планира да премести част от производството си в Индия от Южна Корея, където разходите за работната ръка са се покачили през последните години. Компанията ще заложи на нов дизайн компактни автомобили.
Стъпката е част от стратегически план на компанията, който ще бъде обявен по-късно тази година.
"Индия може да е последният голям бял лист хартия в автомобилната индустрия," каза пред Reuters Стефан Джейкоби, шеф на отдел международни операции към компанията.
Автомобилният пазар в Индия е стабилен в последните няколко години, с годишни продажби от над 3 милиона превозни средства.
"Индия върна доверието на инвеститорите", особено след избора на Нарендра Моди, заяви 57-годишният Джейкоби, който се присъедини към GM от Volvo през 2013 г.
"Ние сме доста оптимистични. Виждам потенциал за растеж в Индия и вярвам, че има добра възможност марката Chevrolet да вземе дял от този пазар. Има все повече просперитет и покупателна способност в страната," заяви той.
Южна Корея в продължение на години е бил евтин износен център за GM, произвеждащ близо една пета от световната продукция на компанията. Но разходите за труд са се повишили с 50% за пет години.
Компанията, която губи пари в Индия дори след 18 години там, ще отприщи блиц продукт, насочен към съживяване на продажбите. GM също планира да премести част от производството си в Индия от Южна Корея, където разходите за работната ръка са се покачили през последните години. Компанията ще заложи на нов дизайн компактни автомобили.
Стъпката е част от стратегически план на компанията, който ще бъде обявен по-късно тази година.
"Индия може да е последният голям бял лист хартия в автомобилната индустрия," каза пред Reuters Стефан Джейкоби, шеф на отдел международни операции към компанията.
Автомобилният пазар в Индия е стабилен в последните няколко години, с годишни продажби от над 3 милиона превозни средства.
"Индия върна доверието на инвеститорите", особено след избора на Нарендра Моди, заяви 57-годишният Джейкоби, който се присъедини към GM от Volvo през 2013 г.
"Ние сме доста оптимистични. Виждам потенциал за растеж в Индия и вярвам, че има добра възможност марката Chevrolet да вземе дял от този пазар. Има все повече просперитет и покупателна способност в страната," заяви той.
Южна Корея в продължение на години е бил евтин износен център за GM, произвеждащ близо една пета от световната продукция на компанията. Но разходите за труд са се повишили с 50% за пет години.
"Нямаме конкретни планове за закриване на заводи (в Южна Корея)," каза Джейкоби, но за да останат конкурентоспособни в Корея, GM трябва да намерят начини "за увеличаване на ефективността с течение на времето."
До 2025 г. GM се надява да продава 400 000 автомобила годишно в Индия - голям скок от 57600, които са продадени миналата година, представляващи пазарен дял от 1,8%.
До 2025 г. GM се надява да продава 400 000 автомобила годишно в Индия - голям скок от 57600, които са продадени миналата година, представляващи пазарен дял от 1,8%.