Generali обяви новата си стратегия – „Партньор за цял живот 27: Път към съвършенство“
Група Generali ще продължава да подкрепя хората, семействата, професионалистите и бизнесите, осигурявайки стойност за всички през целия период на новия план

© ECONOMIC.BG / Дженерали
На заседание с председател Андреа Сирони, Съветът на директорите на Assicurazioni Generali одобри новия тригодишен стратегически план на Група Generali – „Партньор за цял живот 27: Път към съвършенство“, който беше представен и пред инвеститорите.
Стъпвайки на силната основа, действаща от 2016 г., и на преизпълнението на всички ключови финансови цели от плана за 2022 – 2024 г., новата стратегия на Generali се фокусира върху постигане на съвършенство в отношенията с клиентите, в основните си дейности по застраховане и управление на активи, както и в оперативния си модел.
„Партньор за цял живот 27: Път към съвършенство“ ще създаде значителна и устойчива стойност, насочена към годишен ръст на печалбата на акция между 8 и 10%. Планът цели и устойчив ръст на генерирането на парични средства, надхвърляйки 11 млрд. евро нетни парични потоци (2022 г. – прогноза за 2024: около 9.5 млрд. евро), подкрепени от около 14 млрд. евро дивидент от дъщерните дружества (2022 г. – прогноза за 2024: около 11.5 млрд. евро).
Освен това Групата ще се стреми към стабилно генериране на капитал от над 14 млрд. евро по време на периода на плана (2022 г. – прогноза за 2024: над 13 млрд. евро). Всичко това отразява последователното прилагане на рамката за управление на капитала на Групата и ясния ангажимент за увеличаване на възвръщаемостта на акционерите.
В резултат на това Generali се ангажира да постигне над 10% годишен ръст на дивидентите на акция (DPS), като цели над 7 млрд. евро дивиденти за периода на плана, което е с около 30% повече спрямо 5.5 млрд. евро, разпределени през периода на плана „Партньор за цял живот 24: Двигател на растежа“.
Повече от 3 млрд. евро бяха разпределени за обратно изкупуване на акции и други капиталови операции (напр. сливания и придобивания). Групата е поела ангажимент за годишно обратно изкупуване на акции в размер на поне 0.5 млрд. евро, като сумата ще се оценява в началото на всяка година. Вече е потвърдено обратното изкупуване на акции на стойност 0.5 млрд. евро за 2025 г., което подлежи на одобрение от Общото годишно събрание и Регулаторните органи. Групата ще оценява стриктно възможностите за сливания и придобивания, като също така ще прави сравнителен анализ на всяка потенциална сделка с обратното изкупуване на акции.
Между 0.5 и 0.7 млрд. евро са определени за вътрешно разпределение на капитал в подкрепа на бизнес растежа и стратегическите инициативи.
Новият стратегически план на Групата се основава на хората, изкуствения интелект и данните, както и на устойчивостта. Generali ще подкрепя професионалното развитие на своите служители, като подобрява техническите им умения, за да стимулира иновациите и ефективността в цялата Група, като същевременно обогатява мощната дистрибуторска мрежа от агенти с най-новите възможности за изкуствен интелект и данни. Generali запазва твърд ангажимент към устойчивото развитие с допълнителни цели и инвестиционни намерения.
Филип Доне, Главен изпълнителен директор на Група Generali, коментира, че Generali успешно преизпълни финансовите цели на стратегията „Партньор за цял живот 24: Двигател на растежа“ в условията на трудна глобална макрообстановка. От този момент нататък Групата ще ускори стремежа към усъвършенстване, за да постигне по-висок ръст на приходите и генериране на парични средства.
Ще се насочим към увеличаване на възвръщаемостта на акционерите с двуцифрен ръст на дивидент на акция, водещ до над 7 млрд. евро кумулативни дивиденти. В допълнение, ще поемем ангажимент за най-малко 1,5 млрд. евро обратно изкупуване на акции през периода на плана, включително 0,5 млрд. евро обратно изкупуване, което стартираме през 2025 г., както беше представено.“
Той допълни, че благодарение на „Партньор за цял живот 27: Път към съвършенство“ Групата ще продължи да работим върху усъвършенстване на отношенията с клиентите, оперативния модел и основните дейности. „Ще инвестираме в изкуствен интелект, нови технологии и повишаване на квалификацията на нашите служители, възползвайки се от всички възможности, които предлагат новите тенденции, бързо променящите се клиентски очаквания и бързо развиващия се пазар.“
Комбинацията от водещите ни позиции на пазара на Общо застраховане, Животозастраховане, и Глобалната платформа за управление на активи, която може да бъде допълнително трансформирана чрез предложеното ни партньорство с BPCE, е силна отличителна черта, която създава значителна стойност.“
Група Generali ще продължава да подкрепя хората, семействата, професионалистите и бизнесите, осигурявайки стойност за всички заинтересовани страни през целия период на новия план „Партньор за цял живот 27: Път към съвършенство“.