ГЕРБ предлага „синята“ зона в София да се разшири двойно
Голяма част от „зелената“ зона ще стане „синя“, а работното време ще бъде удължено с 30 минути
© ECONOMIC.BG / Economic.bg/Архив
Групата на ГЕРБ в Столичния общински съвет е внесла предложение местата за платено паркиране в „Синя зона“ в София да се увеличат от 5000 на 13 000. Това съобщи зам.-председателят на транспортната комисия Зафир Зарков, общински съветник от ГЕРБ-СДС.
„София е един от водещите градове по притежание на автомобили на глава от населението. Над 500 автомобила на 1000 човека се падат в столицата. Това не само увеличава трафика, но и води до замърсяване.
Важна мярка, която има за цел да облекчи трафика и да намали натиска от автомобили към централните градски части, е свързана с платените зони за паркиране“, обясни Зарков. Очакваният приход от удвояването на „Синя“ и „Зелена зона“ е приблизително 6 млн. лв. годишно.
Общинските съветници предлагат част от зелената зона в столичните райони “Оборище”, “Възраждане” и “Средец” да бъде превърната в синя. „Зелената“ зона ще намалее с над 7000 места. Разширяване „Зелена“ зона в квартал Зона Б-19, район Възраждане и разширяване на “Синя“ зона за сметка на обхвата на “Зелена“ зона.
Друга промяна предвижда удължаване на работното време на „Синята“ зона с 30 минути. В момента то е до 19.30 ч. в делничните дни и до 18.30 ч. в събота. Гражданите, които са заплатили вече годишни стикери за паркиране, няма да доплащат, разясниха от Столичния общински съвет.
Промените ще засегнат и "Служебен абонамент". Общинарите искат да се ограничи възможността за заплащането на служебен абонамент до 5 коли. Това ще доведе до 430 места за ползване на платените зони за паркиране.
В диалог с бизнеса и с някои предприемачески организации няколко години се поставя въпросът за удължен режим на служебния абонамент – от 19.30 на 22.30 ч., и разширен през събота и неделя. Това важи най-много за хотелите, тъй като те са с непрекъсваем режим на работа,“ сподели Зарков.
С друг доклад общинските съветници планират да променят и местата за паркиране, ползвани от депутатите и да премахнат привилегиите за безплатно ползване на паркоместа от различни държавни, културни, общински институции.
В предложението е заложено и въвеждане на регламент за откриване на паркоместа за товаро-разтоварни дейности в зоните за почасово платено паркиране и в зоните с въведен ограничен достъп на МПС и ред и условия за ползването им от живущи и стопански субекти. Въвеждане на забрани за влизане на МПС в някои участъци в определени времеви интервали също е включено в доклада на общинските съветници.