Германски производител на авточасти затваря два завода във Великобритания заради Brexit
Групата, произвеждаща лагери за двигатели, има 1000 служители в Обединеното кралство

© ECONOMIC.BG / Schaeffler
Централата на Schaeffler
~ 1 мин.
Германският производител на авточасти Schaeffler обяви днес, че ще закрие два от заводите си във Великобритания, обяснявайки решението си и с несигурността около Brexit, предадоха световните агенции.
Групата, произвеждаща лагери за двигатели, има 1000 служители в Обединеното кралство. Тя планира да закрие заводите си в южния английски град Плимут и в уелския Ланели да две години, като производството ще бъде изнесено в Германия, Китай, Южна Корея и Съединените щати. Дейността в завода й в централния английски град Шефилд ще продължи.
Schaeffler възнамерява също така да реорганизира двата си центъра по логистика в западния английски град Херефорд и в централния Сътън и да ги обедини в Херефорд.
Групата, произвеждаща лагери за двигатели, има 1000 служители в Обединеното кралство. Тя планира да закрие заводите си в южния английски град Плимут и в уелския Ланели да две години, като производството ще бъде изнесено в Германия, Китай, Южна Корея и Съединените щати. Дейността в завода й в централния английски град Шефилд ще продължи.
Schaeffler възнамерява също така да реорганизира двата си центъра по логистика в западния английски град Херефорд и в централния Сътън и да ги обедини в Херефорд.
Според британски медии това ще доведе до съкращаването на около 500 работни места.
Германският производител отбелязва, че за решението си е взел под внимание факта, че едва 15% от производството му във Великобритания е предназначено за британския пазар, а останалото се изнася за Европа.
"Brexit не е единственият фактор за нашето решение (. . .), възникна също така необходимост да предвидим различни сложни сценарии", коментира ръководителят на групата за Европа Юрген Циглер, цитиран в комюнике.
Съобщението беше публикувано ден, след като френският производител на гуми Michelin обяви намерението си да закрие до средата на 2020 година шотландския си завод в Дъндий, където работят 845 души, припомня АФП. Той се аргументира с азиатската конкуренция и спада на търсенето на гуми от 16 инча и по-малко, каквито се произвеждат в това предприятие.