Google и Facebook са изправени пред огромни глоби с новите правила на ЕС
Големите онлайн платформи трябва да се справят с незаконното съдържание и манипулативните техники

© ECONOMIC.BG / БТА
Големите технологични фирми като Google и Facebook ще бъдат изправени пред глоби до 6% от оборота, ако не направят повече за справяне с незаконното съдържание и не повишат прозрачността на своите рекламни платформи съгласно проектоправилата на Европейския съюз. Твърдата линия на ЕС, която трябва да бъде обявена следващата седмица, идва на фона на нарастващия регулаторен контрол по целия свят върху технологичните гиганти, пише Reuters.
Европейският комисар за вътрешния пазар и услуги Тиери Бретон подчерта, че големите компании трябва да носят по-голяма отговорност. В тази връзка той ще представи проект на правила, известен като Закон за цифровите услуги (DSA) на 15 декември.
Документът, видян от Reuters, засяга много големите платформи – тези с повече от 45 милиона потребители, или еквивалентни на 10% от населението на ЕС.
Технологичните гиганти ще трябва да направят повече, за да се справят с незаконно съдържание като реч на омразата и материалите със сексуално насилие над деца, умишленото манипулиране на общественото мнение, използвайки ботове, с което може да се влияе върху изборите и общественото здраве.
От компаниите ще се изисква да публикуват подробности за своите рекламодатели и да показват параметрите, използвани от техните алгоритми, за да предлагат и класират информация. Независимите одитори ще наблюдават спазването на правилата.
Facebook отказа коментар преди публикуването на документа на ЕС. Google заяви, че няма какво да добави на този етап.
Одобряването на проекта на правила може да отнеме една година или повече, за да влезе в сила, тъй като трябва да се вземат предвид обратната връзка от страните от ЕС и Европейския парламент, като се очаква интензивно лобиране.