Google спира политическата реклама
Подобни действия компанията предприе и след изборите в САЩ на 3 ноември
Google ще постави на пауза политическите реклами на всички свои платформи от 14 януари след насилието през миналата седмица в Капитолия, според имейл до рекламодатели, видян от Reuters. В него се казва, че действието е предприето „след безпрецедентните събития от изминалата седмица и преди предстоящата президентска инаугурация“.
Компанията планира да запази тази политика поне на 21 януари - денят след встъпването в длъжност на новия президент Джо Байдън.
Малко след изборите в САЩ на 3 ноември Google отново спря временно рекламите, свързани с изборите, като имаха за цел да ограничат дезинформацията и други злоупотреби на платформите му. Ограничението действаше до 10 декември.
В писмото Google заявява, че „временно ще постави на пауза всички политически реклами в допълнение към всякакви реклами, отнасящи се до импийчмънт, инаугурация или протести в Капитолия“.
Facebook Inc също направи пауза на политическите реклами след президентските избори на 3 ноември, като само за кратко размрази рекламите около балотажите в Джорджия по-рано този месец.
В имейла Google напомня на рекламодателите за политиката му срещу реклами, които пропагандират омраза или подбуждат към насилие. „Предвид събитията от последната седмица, ние сме изключително бдителни относно налагането на всякакви реклами, които могат разумно да бъдат тълкувани като пресичане на тази линия.“