Губят ли вече българските фирми импулса си за дигитализация

`Дигитализацията решава проблеми, но и увеличава отговорността към сигурността на IT системите

Губят ли вече българските фирми импулса си за дигитализация

Снимка: Unsplash

Пандемията от коронавирус постави много бизнеси на колене, но и даде тласък на дигитализацията на работните процеси. Изправени пред незаобиколимите обстоятелства, повечето фирми се замислиха какво могат да направят, за да влязат по-подготвени в една следваща здравна криза, така че да съхранят дейността си. 

Днес, когато мерките срещу COVID-19 са облекчени, но бъдещето изглежда все така неясно, възниква въпросът дали българските фирми не са изгубили импулса за дигитализация, който възникна с извънредното положение през пролетта. 

„При евентуална следваща криза, например при по-сериозна вълна от разпространение на COVID-19 през зимата, ние не можем да си позволим да сме изненадани. Вече сме наясно какво може да се случи и ще бъде безотговорно да не сме подготвени за бъдещи подобни ситуации“, коментира Цветелина Ненкова, маркетинг мениджър на най-голямата българска хостинг компания СуперХостинг.БГ.

Според нея дигитализацията на бизнеса не само може да подготви една организация за други такива кризи в бъдеще, а и да ѝ донесе повече гъвкавост, възможност екипът ѝ да оперира по всяко време, отвсякъде и при всякакви условия, да си запази достъпа до фирмените данни, да продава дори и при затворени физически обекти и да поддържа тясна връзка с общността си. 

„По време на извънредното положение се видя, че дори много малки компании с добро присъствие онлайн успяха да разширят дейността си, когато по-големи техни конкуренти се затрудняваха. Изводите от тези трудни месеци са ясни: днес нито една организация, колкото и малка да е тя, не може да си позволи да няма пълноценно присъствие в интернет“, смята Ненкова. 

Тя е убедена, че всеки бизнес може да подобри онлайн присъствието си. Ето и някои полезни съвета в тази област:

Сайт – наличието на съвременни платформи с отворен код, като WordPress например, позволяват на всяка фирма, било то и съвсем малка и прохождаща, да създаде собствен сайт. 

Съдържание – сайт без важна и интересна информация обаче би бил безполезен. „Помислете за начина, по който е подредено съдържанието на страниците, както и за създаването на фирмен блог към Вашия сайт. Добавянето на качествени снимки, видео, аудио подкасти или други формати също ще допринесе за по-пълноценното изживяване на Вашите посетители. Това може да включва също различни обучителни и технически материали, електронни книги и наръчници, успешни истории (т.нар. success story) и др.“, съветват от СуперХостинг. 

Комуникация с клиенти – Погрижете се да предоставите множество различни опции за контакт на страницата и да сте достъпни през всички тях – чат, имейл, телефони, актуални адреси, форми за запитвания и др. 

От хостинг компания обръщат внимание и на рисковете от дигитализацията, като един от най-важните е свързан с информационната сигурност. Колкото повече са потребителите, толкова повече са и начините за злоупотреби, изтъкват експертите. 

Коментари: 0