И Facebook се включва в картографирането на света
Гигантът купи шведски стартъп

© ECONOMIC.BG / Mapillary
Покритието на картите на Mapillary към юни 2020 г.
~ 2 мин.
Facebook купи шведския стартъп за картографиране Mapillary като част от усилията да конкурира Apple и Google при картографиране на света, предава CNBC.
Основана в Малмьо през 2013 г., Mapillary изгради платформа за улични изображения, която използва снимки, качени от граждани.
Софтуерът след това определя какво има на изображението - като маркировка на пътя и пътни знаци - и позволява на картографите да включат тези данни в своите собствени карти.
Данните на Mapillary могат да помогнат на Facebook да подсили услугите за картографиране, които предлага чрез своите платформи, като ги направи по-точни.
Придобиването бе обявено в блога на Mapillary снощи от съоснователя и изпълнителен директор Ян Ерик Солем, въпреки че условията на сделката не бяха оповестени.
Известно е, че Mapillary е набрала 24,5 милиона долара от инвеститори през последните седем години, според стартъп тракера Crunchbase. Финансиралите я компании за рисков капитал включват Sequoia Capital, Atomico и BMW iVentures.
Основана в Малмьо през 2013 г., Mapillary изгради платформа за улични изображения, която използва снимки, качени от граждани.
Софтуерът след това определя какво има на изображението - като маркировка на пътя и пътни знаци - и позволява на картографите да включат тези данни в своите собствени карти.
Данните на Mapillary могат да помогнат на Facebook да подсили услугите за картографиране, които предлага чрез своите платформи, като ги направи по-точни.
Придобиването бе обявено в блога на Mapillary снощи от съоснователя и изпълнителен директор Ян Ерик Солем, въпреки че условията на сделката не бяха оповестени.
Известно е, че Mapillary е набрала 24,5 милиона долара от инвеститори през последните седем години, според стартъп тракера Crunchbase. Финансиралите я компании за рисков капитал включват Sequoia Capital, Atomico и BMW iVentures.
Apple и Google инвестираха сериозно в картографиране на ниво улица през последното десетилетие, но Facebook досега нямаше особен фокус върху тази ниша.
Гигантът в социалните медии на Марк Зукърбърг обаче разчита на карти за захранване на продукти като Facebook Marketplace, който позволява на хората да купуват и продават стоки и услуги в своя район.
Facebook заяви, че използва комбинация от машинно обучение, сателитни изображения и партньорства с картографски общности, за да подобри своите карти.
Потребителите на Mapillary все още ще могат да продължат да качват изображения и да използват картографските данни от изображения в платформата.
Има обаче една промяна. Преди това потребителите не можеха да използват изображения в платформата на Mapillary за комерсиални цели, но това вече не е така.
„От днес платформата ще бъде свободна за използване и за търговски потребители“, каза Солем. „Докато преди това трябваше да се съсредоточим върху комерсиализацията, за да изградим и стартираме платформата, присъединяването към Facebook придвижва Mapillary по-близо до визията, която имахме от първия ден, за да предложим безплатна услуга на всеки.“