Япония започва тестовете на първия си водороден влак
С едно зареждане машината Hybari ще изминава до 140 км при максимална скорост от 100 км/ч

© ECONOMIC.BG / Twitter
Най-голямата японска железопътна компания ще започне тестове на първия национален влак, задвижван с водородно гориво. Това ще се случи през следващия месец и е крачка към целта на страната да стане въглеродно неутрална до 2050 г., съобщава Bloomberg.
Изграждането на влак Hybari струва около 4 млрд. йени (35 милиона долара), а името е комбинация от „hybrid“ (хибрид) и японската дума за чучулига. С едно зареждане с водород композицията ще може да измине до 140 км при максимална скорост от 100 км/ч.
Операторът East Japan Railway Co. разработи влака в партньорство с Toyota Motor Corp. и Hitachi Ltd. Планът на компанията е да използва новия вид жп машини, за да замени своите дизелови такива, както и да ги предлага на външните пазари. Масовата експлоатация на Hybari трябва да започне през 2030 г.
Япония се стреми да превърне водорода в ключов източник за производство на чиста енергия за изпълнение на националната цел за въглероден неутралитет.
Правителството на страната заяви, че има за цел до 2050 г. да увеличи потреблението на водород до 20 милиона тона. Същевременно енергийните компании като Iwatani Corp. и Kawasaki Heavy Industries Ltd. се опитват да изградят вериги на доставка на водород, за да намалят цената му.
Европа е пионер при водородните влакове, като Германия пусна първия такъв в света, изграден от Alstom SA, през 2018 г. Сега Siemens AG и Deutsche Bahn AG разработват нови регионални железници и специални водородни зарядни станции, като се очаква тестовата фаза на технологията да започне през 2024 г.
#南武線????に #水素ハイブリッド電車
— 川崎市シティプロモーション (@kawasaki_pr) February 19, 2022
が走ります????
名称は「#HYBARI(#ひばり)」
3月下旬から南武線(川崎─登戸間)などで走行試験を行うそうです????
かっこいい✨????#かわさきいいね
https://t.co/9K6Ja1H5Lf