Какви рискове крие онлайн пазаруването
За тях ни разказва председателят на КЗП Димитър Маргаритов

~ 1 мин.
Онлайн пазаруването е все по-предпочитано от хората – то спестява доста време, а понякога излиза и по-евтино. Но не винаги. За рисковете при пазаруването в интернет разказва председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в студиото на Bulgaria on air.
По негови думи има много признаци, които трябва да ни подскажат, че сме попаднали на нелоялен търговец…дори правописните грешки. При наличие на такива е хубаво да се замислим преди да направим интернет покупка. Друг проблем е невъзможността за пряка комуникация с администратора на електронния магазин. Маргаритов обясни, че с тази динамика на отношения може да се появят и недобросъвестни играчи, които имат за цел преди всичко да вземат някакви средства, без да изпълняват поетите от тях ангажименти.
От КЗП ни препоръчват да обръщаме внимание на детайлите. Например при онлайн резервация за хотел да оглеждаме добре дали има допълнителни такси или плащания за част от услугите. При пазаруване е добре да проверим дали има допълнителни по-големи разходи за доставка.
Маргаритов съветва плащанията при онлайн покупки да стават с кредитна карта, тъй като тогава в по-голяма степен може да се разчита на съпричастността на банката с проблема. Освен това при разминаване между офертата и реално полученото е хубаво след като сме минали през мястото и оттам не сме получили адекватна реакция, да се обърнем към КЗП
По негови думи има много признаци, които трябва да ни подскажат, че сме попаднали на нелоялен търговец…дори правописните грешки. При наличие на такива е хубаво да се замислим преди да направим интернет покупка. Друг проблем е невъзможността за пряка комуникация с администратора на електронния магазин. Маргаритов обясни, че с тази динамика на отношения може да се появят и недобросъвестни играчи, които имат за цел преди всичко да вземат някакви средства, без да изпълняват поетите от тях ангажименти.
От КЗП ни препоръчват да обръщаме внимание на детайлите. Например при онлайн резервация за хотел да оглеждаме добре дали има допълнителни такси или плащания за част от услугите. При пазаруване е добре да проверим дали има допълнителни по-големи разходи за доставка.
Маргаритов съветва плащанията при онлайн покупки да стават с кредитна карта, тъй като тогава в по-голяма степен може да се разчита на съпричастността на банката с проблема. Освен това при разминаване между офертата и реално полученото е хубаво след като сме минали през мястото и оттам не сме получили адекватна реакция, да се обърнем към КЗП