Китайските онлайн гиганти Alibaba и Tencent в битка за пазара

Ключов в битката е пазарът за мобилни разплащания в Китай, оценяван на почти 13 трилиона долара

Китайските онлайн гиганти Alibaba и Tencent в битка за пазара
Китайските технологични гиганти Alibaba Group Holding Ltd и Tencent Holdings Ltd, които струват общо 1 трилион долара, са в жестока битка за лидерство в търговията на дребно, принуждавайки търговците да избират страна в надпреварата за електронните портфейли на купувачите.

Още от началото на миналата година двете компании са похарчили 10 милиарда долара за сделки, фокусирани върху търговията на дребно, като увеличават обхвата си онлайн и във физическите магазини, пише Ройтерс.

Агресивният растеж, подкрепен от големи парични суми и покачващи се цени на акциите, е част от битката за спечелване на потребителите и собствениците на магазини в състезанието между двата гиганта в сферите на платежните услуги, логистиката, социалните медии и услугите за големи данни (big data).

Резултатът: все по-малко търговци на дребно остават неутрални и се обвързват или с Tencent, или с Alibaba.

"Всички търговци на дребно с физически магазини са много притеснени. Те трябва да изберат страна", коментира Джейсън Ю, генерален директор на базираната в Шанхай фирма за маркетингови проучвания Kantar Worldpanel.

"В противен случай, те се страхуват, че ще бъдат изядени живи", допълва той.

Alibaba е най-големият китайски играч в областта на електронната търговия, а филиалът му Ant Financial е водещ в мобилните плащания. Силните страни на Tencent са в социалните медии, дигиталните плащания и игрите. Също така има основен дял във втория по големина онлайн търговец на дребно, JD.Com.

Tencent и JD.com имат нарастваща гама от съюзници, включително френската верига супермаркети Carrefour SA, която обяви потенциална инвестиция от Tencent и американският гигант Walmart (WMT.N), който има дял в JD. 

Tencent закупи и дял в Yonghui Superstores Co Ltd, търговци на облекла Vipshop Holdings Ltd и Heilan Home, операторът на молове Wanda Commercial, и този месец отключи стратегическо обвързване с търговеца  Bubugao.

От друга страна, Alibaba инвестирала още по-сериозно в Suning.com, Intime Retail, Санджанг Shopping Club, Lianhua Supermarket, Wanda Film и подобните на IKEA верига магазини за стоки за дома Easyhome.

Ключов в битката е пазарът за мобилни разплащания в Китай, оценяван на почти 13 трилиона долара, където Alibaba и Tencent са с почти изравнени позиции.

Alibaba придоби 33% от акциите в дъщерната си компания за разплащания Ant Financial този месец преди очакваното мега IPO (първично публично предлагане на акции).

Ant има най-голямата платформа за мобилни плащания в Китай, Alipay, а платежната система на Tencent на изключително популярното й чат-приложение Weixin бързо наваксва. 

И двете фирми отбелязват значим тласък в бизнеса с облачни услуги и данни.
Коментари: 0