Възраждане за китайския пазар на „зелени“ автомобили през 2020 г.
Орязаните субсидии доведоха до рязък спад в продажбите през сегашната година
~ 2 мин.
Продажбите на електрически превозни средства в Китай се очаква да скочат през следващата година, предава Reuters, уточнявайки, че производителите готвят нови продукти, с които привлекат купувачите. Необходими са обаче по-подкрепящи правителствени политики, настояват мениджъри в сектора.
Азиатската страна е запален привърженик на превозите, захранвани от нов тип енергия и изпълнява изискванията за производствени квоти. Въпреки това през тази година субсидиите бяха значително намалени в рамките на цялостен план на правителството. Това обаче доведе до поскъпване на електромобилите, в резултат на което през октомври продажбите им се свиха с 45.6% спрямо същия период на предходната година.
Пазарът на автомобили с нов тип енергия (NEV) включва хибриди, електрически коли и такива с водородни клетки. През миналата година продажбите на такива превозни средства отбелязаха 62% ръст в Китай.
„За следващата година предвиждаме, че пазарът на NEV ще продължи да расте, но може би не толкова драматично, както беше в миналото“, коментира Стефан Уелленщайн, ръководител на Volkswagen Group в Китай.
Ключова част от очакваното възраждане е свързана с по-големи автомобилни производители, които пускат NEV модели, обясни той. Очаква се, че тяхното позициониране на пазара ще направи този вид коли по-масови. „Това обикновено има значение и също така ще промени възприятието на потребителите и ще задвижва пазара“, обяснява Уелленщайн.
Автомобилни производители като Volkswagen, Lexus на Toyota, Mercedes Benz на Daimler и Tesla показаха новите си предложения за електрически превозни средства на автошоуто в Гуанджоу.
Разширяването на зарядната инфраструктура в страната също ще помогне за нарастване на продажбите на „зелените“ автомобили догодина, смята Брайън Гу, президент на базирания в Гуанджоу стартъп XPeng, който наскоро събра 400 милиона долара от Xiaomi и други инвеститори.
„След около две години, от моя гледна точка, електрическите превозни средства ще бъдат значително по-евтини от автомобили с двигатели с вътрешно горене, тъй като разходите за батерии намаляват много бързи и обемите ще понижат цените“, коментира той.
Все пак не всички висши мениджъри са оптимистични. Според Ма Фангли, генерален мениджър на BAIC Group, индустрията „усеща голям натиск“ и са необходими повече подкрепящи политики.