Chanel очаква трудни години за луксозните стоки заради Covid-19
Aктивността на клиентите в отделни региони на света няма да e достатъчнa, за да компенсира загубитe
Продажбите на луксозни стоки в световен мащаб ще понасят ударите на последствията от коронакризата в следващите две години, каза главният финансов директор на Chanel Филип Блондио, като предупреди, че приходите и печалбата на френската марка ще бъдат значително понижени, но не уточни с колко точно.
„Нашите прогнози са, че случващото се по цял свят ще повлияе негативно на продажбите на луксозни стоки в следващите 18-24 месеца“, каза Блондио за Reuters. Подобно на своите конкуренти, Chanel трябваше да затвори магазините си в цял свят. Около 85% от обектите на модния бранд обаче вече са отворени, дори компанията е успяла да отчете над 100% ръст в продажбите си в Китай през първите няколко седмици след като отвори магазините си.
Магазините на модния бранд вече са отворени и в Милано, Париж и Берлин.
„Силното присъствие и активността на клиентите в отделни региони на света обаче няма да са достатъчни, за да компенсират загубите от месеците, в които магазините бяха изцяло затворени“, каза още финансовият директор на Chanel.
Chanel, която все още очаква да реализира печалба през тази година, намали рекламата и промоциите си с повече от една четвърт, съкращавайки производството, и отмени всички събития, включително модните ревюта тази година, заяви Блондио.