КЗК глоби „Хиполенд“ със 125 хил. лв.
Санкцията е за нелоялна конкуренция

© ECONOMIC.BG / Хиполенд
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи глоба в размер на 124.5 хил. лв. на веригата за детски играчки „Хиполенд“ за нелоялна конкуренция.
Според регулатора интернет кампании за промоция на LEGO продукти на дружеството са причина за установеното нарушение. Размерът на имуществената санкция представлява 0.2% на нетните приходи от продажба на дружеството за финансовата 2017 г., тъй като от тогава е последният заверен отчет в Търговския регистър за всеобхватния доход на компанията.
Според доклада на КЗК повод за образуване на производството е постъпил в Комисията сигнал от потребител, в който се съдържат твърдения „за недобросъвестни търговски практики от страна на „Хиполенд“ АД с цел привличане на клиенти“.
Решението на КЗК може да бъде обжалвано пред Административен съд – София област.
Същност на казуса
Сигналът е за промоционална кампания за разпродажба на избрани Lego модели в периода от 7 до 26 април, които са валидни за магазина „Хиполенд“ на територията на страната, включително и за онлайн магазина на дружеството. Според КЗК от „Хиполенд“ са създали заблуждение сред потребителите, че ако продуктите са изчерпани онлайн, то ще могат да се намерят във физическия магазин.
По този начин „веднъж останали с убеждението, че при невъзможност да закупят желания от тях продукт в онлайн магазина на дружеството, биха могли да закупят същия в някои от магазините в страната, потребителите биха се насочили към някои от търговските обекти и при констатирана липса на търсения от тях продукт, особено предвид факта, че не всеки промоционален такъв е наличен във всеки търговски обект, да закупят друг“.
Според КЗК в голяма част от каналите за комуникиране на кампанията липсва указание, че всъщност тя се касае за ограничени количества от промотираните артикули, а такова има единствено в официалния сайт на дружеството. В онлайн магазина обаче такава информация също липсва, а според Комисията посланието „Можете да закупите този артикул и в някои от магазините в цяла България“ създава впечатление за наличие на всеки промоционален артикул във всеки физически магазин по време на цялата кампания, което се явява невярно.