Airbnb става публична въпреки пандемията
Компанията е категорична, че дори и цялата туристически индустрия да бъде срината, те ще станат публични

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Airbnb подаде документи за организиране на първично публично предлагане (IPO), разкривайки данни за финансовите си резултати през изминалите години. От тях става ясно, че компанията за отдаване на краткосрочни наеми е реализирала печалба от 219 млн. долара през третото тримесечие на тази година при приходи от 1.34 млрд. долара, пише CNN.
От компанията заявяват, че първата половина на 2020 г. е била трудна за тях. До 30 юни те са понесли нетни загуби от 916 млн. долара, при приходи от 1.18 млрд. долара.
Проспектът за IPO на Airbnb идва на фона на влошаващата се коронавирус ситуация по света. Именно заради втората вълна на епидемията от компанията заявяват, че очакват през четвъртото тримесечие на тази година да имат по-малко резервации и броят на анулациите да нарасне значително.
Още през септември 2019 г. Airbnb обяви, че планира да стане публична през тази година. През август компанията заяви, че е представила поверителни документи на Комисията за ценни книжа и борси на САЩ за първично публично предлагане, като ясно е посочила, че възнамерява да продължи с плановете си да стане публична, дори и пандемията да опустоши туристическата индустрия. Airbnb планира да влезе в Nasdaq с борсов тикер "ABNB".
Продължаващата глобална пандемия разтърси бизнеса и много от притежателите на имоти, които я задвижват. През май главният изпълнителен директор Брайън Чески написа в писмо до служителите си, че бизнесът му е ударен силно и се очаква приходите за годината да бъдат по-малко от половината от печалбата на компанията през 2019 г.
Airbnb отчете постъпления от 2.5 млрд. долара през първите девет месеца на 2020 г. в сравнение с 3.7 млрд. долара през същия период за 2019 г. Като общите им приходи за миналата година са 4.8 млрд. долара.
Въпреки кризата през последните месеци Airbnb регистрира движение в положителна насока. Те споделят, че в момента хората използват платформата, за къси разстояния – пътувания в собствените им страни по работа или семейни уикенди.
"Ние вярваме, че пандемията от COVID-19 затвърди, че пътуването е трайно човешко желание, дори и пред предизвикателствата. Хората все повече търсят възможности за пътуване по-близо до дома си", са категорични от компанията.
Всеобщо мнение е, че Airbnb е едно от най-очакваните публични предложения в технологичния сектор тази година.