КЗП разполага виртуални приемни по морето
Те се намират на най-комуникативните места в курортите

Комисията за защита на потребителите (КЗП) планира да създаде виртуални приемни по морето, които ще улесняват контакта на потребителите с екипите на Комисията. Това заяви председателят на КЗП Димитър Маргаритов в Албена, където се намира една от 16-те приемни, които ще функционират през това лято.
Виртуалните приемни са разположени в по-големите курортни комплекси, но и в по-малки населени места, в които традиционно има присъствие на повече туристи. Те се намират на най-комуникативните места – на централни алеи, в близост до търговски обекти и недалеч от плажа. Съответните кабини и козирки са брандирани с логото на комисията, изписан е и номерът, който трябва да бъде избран. Точните локации на приемните могат да бъдат открити на сайта на КЗП и в Google Maps.
"Досега разкривахме традиционно временни офиси, в които наши служители бяха на разположение. Сега обаче считаме, че сме намерили един по-иновативен и по-полезен модел, по който потребителите ще могат да се свързват с нас. Наричаме ги виртуални, защото това са телефонни апарати, от които потребителите ще могат безплатно да набират нашия горещ телефон 0700 111 22.
Другото ново и практически най-полезното е, че след набирането на този горещ телефон, в зависимост от локацията, на която се намират потребителите, те ще свързват със съответните ни регионални офиси и оттам – с екипите, които присъстват на терен", посочи Маргаритов. Според него по такъв начин институцията много по-бързо ще може да реагира особено тогава, когато става въпрос за конкретни нарушения, чието извършване може да не е приключило.
"Подминаването на нарушението не води до нищо добро – както за потребителя, така и в стратегически план за поведението на търговеца. Нашите наблюдения показват, че когато потребителите са по-активни и обръщат внимание на нарушения и ситуации, свързани с нелоялни практики, нашата намеса води до това, че се преодоляват нарушенията и се санкционират нарушителите. Но – не по-малко важно – виждайки срещу себе си интелигентен и грамотен клиент, търговците се респектират и не се изкушават да злоупотребяват", коментира още Димитър Маргаритов.
По думите му нарушенията по морето са свързани предимно с ограничаване правото на информация за стоките или услугите и техни съществени характеристики, както и с различен тип нелоялни практики. "Най-честите оплаквания на потребителите са за несъответствие между обещаното, когато се е продавал съответният туристически пакет или почивка, и реално полученото, когато вече са на място и се е оказало, че хотелиерът не е в състояние да им предостави услугата така, както са си я платили, тъй като в повечето от случаите става въпрос за авансово плащане", посочи той.