Медиите в Китай сриват продажбите на Tesla

Продажбите на американската компания падат с близо 30% през април след множество негативни публикации

Медиите в Китай сриват продажбите на Tesla

Снимка: Unsplash

832 ~ 2 мин. четене
Симона Димитрова Автор: Симона Димитрова

Американската компания за електрически автомобили Tesla Inc. е продала през април едва 25 845 автомобила, произведени в Китай, съобщава CNBC. Това е с 27% по-малко от продажбите през март – 35 478, показват данните на Китайската асоциация за леки автомобили.

В доклада се посочва, че през април компанията е изнесла 14 174 автомобила от фабриката си в Шанхай, като Асоциацията не разкрива данни за износа през март. Слабите продажби идват на фона на общия спад от 12% през април на нови енергийни леки пътнически автомобили в Китай, като категорията включва чисто електрически и хибридни автомобили.

Базираната в Гуангдонг компания за производство на електрически и хибридни автомобили BYD, подкрепена от американския милиардер Уорън Бъфет, се приближава до Tesla по числа за април. Фирмата е продала 25 450 нови превозни средства, което е с 6.5% повече на месечна база.

Числата са близки до тези, разкрити от самата BYD, която заяви по-рано този месец, че е продала 25 034 нови енергийни леки автомобила през април.

Китай става все по-важен за Tesla

Tesla не разкрива месечните си доставки по държави, но заяви, че през първото тримесечие е доставила 184 800 автомобила по целия свят.

Публично оповестените данни сочат, че най-многолюдната държава се превръща във все по-важен пазар за компанията. През първото тримесечие тя е реализирала продажби в страната на стойност 3 млрд. долара, което представлява 29% от глобалните й приходи за периода. Това е увеличение от 21% за цялата 2020 г.

Междувременно негативната преса срещу Tesla в Китай се увеличава, което според Асоциацията допринася за спада в продажбите. През последните няколко месеца местните медии съобщават за отказали спирачки на автомобилите на компанията, катастрофи и експлозии, което предизвика сериозно притеснение у потребителите. Инвеститорите смятат, че клиентите ще изместят поглед върху други, по-надеждни, електрически превозни средства, за които регулаторите гарантират, че са по-безопасни.

Коментари: 0