Model 3 стана най-продаваната луксозна кола в САЩ

Това е изненадващо по редица причини

Model 3 стана най-продаваната луксозна кола в САЩ

Снимка: Tesla

Tesla Model 3, електрически седан с начална цена, която наскоро беше намалена до 42 900 долара, е най-продаваният луксозен автомобил в САЩ за миналата година.

Това е изненадващо по редица причини, не на последно място, че напълно електрическите превозни средства съставляват едва 1,2% от всички продажби на автомобили в Америка миналата година, според данни от Edmunds.com.

Като цяло, Tesla е продала 146 000 единици от Model 3 през 2018 г. Автомобилът се продава забележително добре, като се има предвид препятствията пред Tesla като сравнително нов автомобилен производител и такъв, който активно се противопоставя на приетите в индустрията методи за продажба, пише Си Ен Ен.

Поради правни предизвикателства от страна на традиционните дилъри на автомобили, които възразяват, че автомобилните компании продават директно на клиентите, на Tesla не е разрешено да доставя автомобили в някои щати. Това означава, че някои клиенти трябва да пътуват доста далеч, за да получат такъв.

Сравнително високата цена на автомобила е друга пречка. Когато Model 3 беше представен, той трябваше да има начална цена от 35 000 долара, приблизително в съответствие с много луксозни автомобили от същото ниво. 

В началото автомобилът предизвика вълнение и Tesla имаше повече от 100 000 платени резервации по  1000 долара за бройка, преди автомобилът дори да бъде представен през 2016 г. Но около година след началото на производството и само с около 30 000 направени коли, Tesla започна да продава автомобили на клиенти без резервации на по-висока цена. Това показва, че много притежатели на резервации все още чакат по-евтината кола, която им е била обещана, и която все още предстои да бъде произведена. Компанията имаше известни затруднения да достигне производствения капацитет, който беше заложила първоначално.
Коментари: 0