Музикалният бизнес донесе на Sony най-силното тримесечие досега
Компанията все повече разчита на приходи от развлекателните индустрии

© ECONOMIC.BG / БТА
~ 2 мин.
Японската компания Sony се радва на най-високата тримесечна печалба в своята история благодарение на придобиването на EMI, предава Reuters. Очаква се обаче свиването на печалбите в дивизията да накарат в бъдеще инвеститорите да търсят нови двигателлил на растежа.
След като години наред губеше от тв и друга потребителска електроника, сега Sony преоткрива себе си като развлекателна компания със стабилни приходи от музикално съдържание и игри.
В петък компанията обяви, че през последното тримесечие печалбата ѝ е нараснала до 376.99 милиарда йени (3.46 милиарда долара). За сравнение година по-рано сумата е била 350.84 милиарда йени (3.2 милиарда долара).
Оперативната печалба на музикалния бизнес е скочила до 147.1 млрд. йени (1.35 млрд.долара) от 39.3 млрд. йени (360 млн. долара), отчитайки обаче еднократната печалба от 116.9 млрд. йени (1.07 млрд. долара) от сделката за EMI.
Придобиването приключи в края на миналата година. Sony плати 2.3 млрд. долара, за да се сдобие с контрола върху EMI и така да стане най-големият музикален издател в света.
Бизнесът с игри на японската компания отчете печалба от 73.1 млрд. йени (670 млн. долара) спрямо 85.4 млрд. йени (780 млн. долара). Причината за спада според анализаторите е, че популярността на ексклузивните заглавия като „Spider-Man” на Marvel не успяха да компенсират свиването на продажбите на PlayStation 4. Конзолата е вече на 5 години и инвеститорите се надяват компания да пусне новаверсия скоро.
През септември акциите на Sony достигнаха 11-годишен връх, но оттогава спаднаха с една четвърт. От компанията все пак се надяват, че ще регистрират рекордно висока годишна оперативна печалба, като прогнозата е за 870 млрд. йени (близо 8 млрд. долара), надхвърляйки най-високите стойности, отбелязани миналата година.