Кои са най-старите автомобили в България?
Над 180 000 коли от соца се движат още по улиците ни

Около 180 хиляди леки автомобила от времето на социализма продължават да се движат по пътищата на България. Те са произведени в държавите СССР, Чехословакия, ГДР, Югославия и Румъния. Това показват данните от автопарка на Пътна полиция.
Най-често срещаните представители на коли от соца у нас са автомобилите, произвеждани от Волжкия автомобилен завод (ВАЗ) – Жигули и Лада. Според официалната информация техният брой е 134 347.
Далече от лидера, на второ място се нарежда съветската гордост Москвич. Данните на КАТ показват, че в България все още има регистрирани 24 476 коли от тях. 138 са и автомобилите Алеко, които също се произвеждат от бившия Автомобилен завод „Ленински комсомол“. Интересен факт е, че няколко от моделите на Москвич (408, 412 и 2141 Алеко) са били произвеждани в България. В Ловеч са направени около 304 хиляди коли от марката.
Една от най-добре представящите се соц марки през годините безспорно е Шкода. Тя заема третото място в България с бройката от 12 494 автомобила в страната ни. Това е автомобилът, осъществил най-успешен преход от социализма към капитализма, пише dnevnik.bg. От 1991г. Шкода е част от Фолксваген. Годишното производство надхвърля 1 милион коли, а заводите са установени освен в Чехия, в Словакия, Индия, Русия и Китай.
Култовият Трабант също има място в настоящето на автомобилизма в България. КАТ посочват, че представителите на тези автомобили у нас са 7443. Ветераните Вартбург също имат доста числено представителство – 4635 оцелели автомобила. Те заедно със споменатият по-горе Трабант, се произвеждат в Германската демократична република.
Социалистическият списък се допълва от руския Волга – 2718 автомобила, Застава – 1015, Запорожец – 929, Дачия – 270, Варшава – 178, Чайка – 71 и Полонез – 59.