Над 2000 нови коли продадени у нас през април

Ръстът е 8,8 на сто, а в Европа - 9 на сто

Над 2000 нови коли продадени у нас през април
В България през април са продадени 2173 нови автомобила, при 1998 година по-рано. Увеличението е 8,8 на сто, сочат данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA). За първите четири месеца на годината регистрацията на нови автомобили в България се е повишила с 8,1% до 7572 броя автомобили спрямо 7006 броя през същия период на 2015 година, показват данните на ACEA.

По тези показатели нашата страна е в т.нар. "златна среда" сред всички 28-страни-членки на Европейския съюз, съобщава БНР.

Продажбите (регистрацията) на нови пътнически автомобили в ЕС се повишиха за 32-ри пореден месец, нараствайки с 9,1% на годишна база (спрямо април 2015-а) след по-слаб растеж с 6% през март, отбелязва ACEA.

За първите четири месеца на настоящата година регистрацията на нови автомобили на Стария континент се повиши с 8,5% (спрямо същия период на 2015-а) до общо 5 094 026, като само в рамките на април бяха регистрирани 1 273 733 нови автомобила, достигайки най-голям обем от април 2008 година – точно преди глобалната икономическа и финансова криза да удари сериозно автомобилната индустрия по целия свят.

Асоциацията на европейските автомобилостроители отбеляза, че има ускоряване на темпото на растеж при продажбите на нови автомобили във всички водещи европейски пазари. По-добър ръст през април регистрират продажбите на нови автомобили в Италия (скок с 18,6%), Испания (с 10,3%), Франция (със 7,9%) и Германия (с 5,6%).

Продажбите на автомобили са оценявани като водещ показател за състоянието на европейската икономика. Поради тази причина данните за април дават пореден положителен сигнал за икономическото състояние на ЕС в началото на второто тримесечие на фона на оставащите в сила опасенията, свързани със забавянето на глобалната икономика и по-специално на Китай и на останалите водещи развиващи се пазари.

Солиден растеж в ЕС през април бележат продажбите на нови автомобили на немската компания Daimler (ръст с 21,2% на годишна база), на италианската фирма FCA Group (повишение с 14,3%) и на BMW (с 11,9%), докато по-слабо повишение на продажбите регистрират френските фирми PSA Group (с 6,2%) и Renault Group (с 5,1%).

В същото време продажбите на нови автомобили с марката "Фолксваген" се повишават скромно, но все пак бележат растеж през април с 5,4%, въпреки продължаващия скандал с фалшивите тестове на отделяните вредни газови емисии от нейните дизелови автомобили, благодарение на солидно повишение на продажбите на марките "Порше" (с 13,4%) и "Ауди" (с 10,3%), докато регистрацията на нови автомобили от марката "Фолксваген" се повишават с едва 2,7 на сто. Въпреки че "Фолксваген" продължава да бъде най-големият автомобилопроизводител на Стария континент, негативните ефекти ефекти от скандал се изразяват най-вече в продължаващо намаляване на дела на компанията в европейския автомобилен пазар през четвъртия месец на годината до 25,2% от 26,1% през април 2015 година.

Коментари: 0