Най-скъпите брандове за 2018 г. според Forbes
Класацията е доминирана от технологични компании

~ 2 мин.
Списание Forbes публикува своята глобална класация за най-ценните брандове в света за 2018 г., като е челната десетка видимо е доминирана от технологични компании. Това не е изненада предвид това, че през последните години те постепенно укрепват позициите си и генерират все по-големи печалби.
Гигантите Apple (телефони и смарт устройства), Google (търсене), Microsoft (софтуер), Facebook (социални мрежи) и Amazon (онлайн търговия на дребно) доминират съответните сектори благодарение на печелившите си продукти и услуги. Във времето обаче техният най-скъп и ценен атрибут се оказва може би именно тяхната търговска марка.
Именно силната марка помага да се стимулират търсенето и ценообразуването. Петте играчи по-горе явно го правят по-добре от всички останали и по тази причина те оформят топ 5 в класацията на Forbes. Общо всички тези брандове се оценяват на 586 млрд. долара, което е с 20% повече от миналата година.
Номер едно в подреждането е Apple, чийто бранд е на стойност 182.8 млрд. долара – с 8% повече от 2017 г. Именно верността на феновете към американската марка обяснява и смелостта на компанията да предложи телефон за над 999 долара – юбилейния iPhone X.
Ето и топ 10 на най-скъпите брандове според Forbes
1. Apple – 182.8 млрд. долара (8% ръст);
2. Google – 132.1 млрд. долара (30% ръст);
3. Microsoft – 104.9 млрд. долара (21% ръст);
4. Facebook – 94.8 млрд. долара (29% ръст);
5. Amazon – 70.9 млрд. долара (31% ръст);
6. Coca-Cola – 57.3 млрд. долара (2% ръст);
7. Samsung – 47.6 млрд. долара (25% ръст);
8. Disney – 47.5 млрд. долара (8% ръст);
9. Toyota – 44.7 млрд. долара (9% ръст);
10. AT&T – 41.9 млрд. долара (14% ръст);
Цялата класация може да разгледате тук.