Netflix истерията отшумява
Броят на новите абонати на платформата е значително по-нисък от очакванията

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Видео стрийминг компанията Netflix заяви, че ръстът на абонатите ѝ за първото тримесечие е бил по-слаб от очакваното, след като потребителите в много страни по света започват да излизат от свързаните с коронавируса блокади, а конкуренцията нараства, предава Reuters. Компанията е добавила 3.98 млн. абонати в глобален мащаб за периода, което е значително под прогнозата ѝ за 6.25 милиона.
„Просто в момента е малко колебливо“, коментира председателят и съизпълнителен директор Рийд Хейстингс.
Растежът на абонатите е дошъл предимно от пазарите извън САЩ. Netflix отчита, че е привлякла 1.8 млн. нови абонати в Европа и Близкия изток, както и 1.4 млн. в Азия. Абонаментите в Латинска Америка са скочили с 360 хил., а тези в Съединените щати и Канада – с 450 хил.
Ръстът в броя през първото тримесечие се оказа значително под този от 15.8 млн., регистриран година по-рано, когато първата вълна на коронавируса накара хората да си стоят у дома и да гледат много филми и сериали.
Компанията прогнозира, че през второто тримесечие нейните клиенти за видеострийминг ще се увеличат с едва около 1 милион при очаквания на пазара за ръст от близо 4.8 милиона.
Според Netflix Inc по-бавното производство на телевизионни предавания и филми по време на пандемията е навредило на растежа на абонатите през първото тримесечие.
В същото време печалбата и приходите на Netflix бяха по-добри от прогнозите, като нетната печалба през първото тримесечие е в размер на 1.7 млрд. долара, или по $ 3.75 за акция, при очаквания за $ 2.98 за акция. Приходите на компанията скочиха с 24.2% на годишна база до 7.16 млрд. долара - малко над осреднената прогноза от 7.14 млрд. долара.
След изненадващо слабото нарастване на новите абонати през първото тримесечие и прогнозите за слабото им увеличение и през второто тримесечие, акциите на Netflix се сринаха с цели 11% на извънборсовата търговия след края на снощната сесия на Уолстрийт.