Nike иска да предвижда желанията на клиентите с изкуствен интелект

Гигантът придоби бостънски стартъп, разработил технологията

Nike иска да предвижда желанията на клиентите с изкуствен интелект
932 ~ 2 мин. четене
След години на разширяване на портфолиото си с марки като Converse и Hurley, Nike реши да обърне поглед и към придобиването на стартиращите компании, които ѝ помогнат зад кулисите на организацията. Производителят на спортни стоки обяви, че е закупил бостънската аналитична фирма Celest, чиято технология се очаква да помогне на гиганта в предричането на клиентското поведение. 

Това е последната от поредица сделки на Nike, целящи да помогнат за укрепването на стратегията за директен подход към потребителите. Финансовите условия не бяха оповестени, пише CNBC. 

С интегрирането на технологията на Celect, базирана на изкуствен интелект (AI), в приложенията и уебсайта на Nike, производителят се надява да успее да прогнозира какви стилове маратонки и облекло искат клиентите му, както и кога и къде искат да ги купят. 

„Нашата цел е да служим на потребителите лично в голям мащаб“, обяснява оперативнитя директор на Nike Ерик Спрънк. „Трябва да предвидим търсенето и не разполагаме с шест месеца да го направим, имаме 30 минути“, добавя той.  

Celect е компания, базирана в Бостън и основана през 2013 г. Тя веднага ще бъде интегрирана в редиците на Nike за глобални операции. 

Прогнозирането на моделите и поведението при пазаруване на дребно е „наистина трудна работа“, обяснява Спрънк, изтъквайки, че това придобиване ще ускори успеваемостта на Nike.  

Покупката на Celect е предшествана от придобиването на Virgin MEGA, студио за дигитален дизайн със седалище в Ню Йорк, подкрепено от Virgin Group на Ричард Брансън, което помогна за изграждането на SNKRS приложението (търговска платформа за обувки на Nike). През март миналата година пък спортният производител прибави фирмата за анализ на данни за потребителите Zodiac в опит да ускори своята „дигитална трансформация“ на фона на мигриращите към онлайн каналите продажби. През април пък стана ясно, че купува израелската компания за компютърен преглед и AI Invertex. 

С придобиването на Celect Nike се надява да избегне ситуации, при които търсенето на маратонки и дрехи идва непланирано. Възможно е сделката да се отрази на маржовете на печалбата, стига Nike да успее да контролира по-добре запасите и да не допуска прилив на стоки в складове, които хората не купуват.

Запишете се за нашия бюлетин


Подкрепи Economic.bg