Нов логистичен център за €100 000 отвори край София
Компанията собственик "Метрика" ще удвои служителите си, а дейността ще се фокусира в електронната търговия

© ECONOMIC.BG / Метрика
В Индустриална зона София-Божурище бе открит нов логистичен център за над 100 000 евро, чиято дейност ще се фокусира в сферата на онлайн търговията. Той е собственост на българската компания "Метрика", част от международната група на френския пощенски оператор La Poste. Идеята е да действа като хъб за експедиране и обработка на пратки за България, Гърция и Румъния.
Освен за разширяването на складовата база, финансирането ще се използва и за разкриване на нови работни места, като според информацията "Метрика" ще удвои служителите в центъра. Инвестицията идва на фона на бума в електронната търговия, към която потребителите се ориентираха масово по време на пандемията от COVID-19.
По данни на Българска Е-комерс Асоциация (БЕА) през последните пет години годишният ръст на електронната търговия в страната е между 21% и 35%, макар че прогнозните данни за 2020 г. са за 9% увеличение. Тази трайна тенденция потребителите да пазаруват дистанционно принуждава компаниите да търсят решения, така че да достигат по-бързо до крайните потребители. Такива са фулфилмънт центровете, какъвто е новият в Божурище.
Предлаганите от тези центрове услуги вĸлючвaт цeлия пpoцec пo oбcлyжвaнe нa пopъчĸитe в eдин eлeĸтpoнeн мaгaзин – yпpaвлeниe нa пpoцecитe пo пpиeмaнe, cĸлaдиpaнe, oбpaбoтвaнe, yпpaвлeниe нa нaличнocтитe, oпaĸoвaнe и дocтaвĸa нa ĸypиepcĸи пpaтĸи oт cĸлaд. Фулфилмънт услугите помагат на компаниите да организират по-добре тежкия и времеемък процес на обработването на онлайн поръчките, както и да съхраняват по-удобно продуктите си, когато не разполагат със собствен склад. За малките играчи това се оказва значително по-рентабилно решение.
Новият логистичен център…
… на "Метрика" се простира на 1900 кв. м площ. Той предлага комплексно складово съхранение и въпросните фулфилмънт услуги в областта на електронната търговия.
Идеята за новия логистичен център се ражда преди две години, но след това търсенето на подходящо пространство отнема повече от 12 месеца.
Новият център позволява съхранение на над 2000 бр. палета, а за клиентите, които използват фулфилмънт услугите ни, капацитетът на обслужваните поръчки се увеличава до над 7000 пратки на ден“, споделя Милена Рамчева, изпълнителен директор на "Метрика".
Компанията е част от международна група и това ѝ помага да превърне новия център край София в регионален хъб за обслужване на компании, които продават на три близки пазара – България, Гърция и Румъния. Подобна е и политиката на компанията майка на "Метрика" в Румъния – "Медияпост Хит Мейл".
„Следвайки тенденциите за нарастване при онлайн търговията, увеличаваме три пъти складовите си площи през последните пет години в Румъния. Избрахме да разширим капацитета на склада в Румъния до 12 000 кв. м и да се преместим в нов склад в България, тъй като логистичните потоци на електронната търговия и промоционалната логистика и в двата географски района, продължават да се развиват бързо“, коментира Мариан Шейтан, изпълнителен директор на дружеството.