Новата мания след месото на растителна основа - морски дарове
Гигантите в хранителната индустрия инвестират в алтернативите

© ECONOMIC.BG / New Wave Foods
~ 2 мин.
След като през пролетта продаде своя дял в компанията за месо на растителна основа Beyond Meat, следващият залог на Tyson Foods е в морските храни.
Tyson Ventures, поделението за рисков капитал на месопреработвателната компания, инвестира в New Wave Foods. Финансовият директор на Tyson Ventures Том Мастробуони отказа да сподели финансовите условия на сделката, но заяви, че Tyson взема миноритарен пакет от по-малко от 20% в New Wave.
Стартъпът, който е основан през 2015 г., прави скариди на растителна основа от морски водорасли, соев протеин и естествени аромати.
„Аз го вкусих за първи път в кафене в Пало Алто и нямах представа, че ям скариди на растителна основа“, каза Мастробуони.
След скаридите, New Wave планира да премине и към раци и омарите. Скаридите са най-консумираните морски дарове в света, според съоснователя и главен технологичен директор Мишел Уолф.
„От гледна точка на бизнеса, това има смисъл поради пазарните възможности“, коментира той.
Въпреки че има редица компании, които се занимават с продукти на растителна основа като алтернативи на сьомгата или рибата тон, New Wave е една от малкото, които се опитват да продават ракообразни заместители. Мастробуони казва, че липсата на конкуренция прави New Wave по-привлекателна инвестиция.
Tyson Foods ще използва своя мащаб и мрежа, за да помогне за ускоряване на растежа на New Wave.
Засега разпространението на New Wave Foods е ограничено до три места, но не и до ресторанти. Изпълнителният директор Мери Макговърн заяви, че компанията планира първо да се насочи към хранителни услуги, отчасти защото 80% от консумацията на скариди в САЩ се случва извън дома.
New Wave е деветата инвестиция на Tyson Ventures от стартирането на фонда през 2016 г. Мастробуони отказа да разкрие каквато и да е история на резултатите на фонда.
Преди Beyond Meat да стане публична компания през май, Tyson продаде своя дял в компанията, докато се готвеше да пусне собствени месни продукти на растителна основа, включително пилешко. От първоначалното публично предлагане на Beyond Meat акциите на компанията за алтернативно месо са нараснали с 554%.
Tyson далеч не е единствената голяма компания от хранителния сектор със собствено поделение за дялови инвестиции. Kellogg, General Mills, Kraft Heinz и Campbell Soup имат свои инвестиционни фондове.
Tyson също така не е единствената традиционна компания за хранителни стоки, гледаща към сектора на месото на растителна основа. Hormel и Kellogg обявиха плановете си за производство на свои марки месо на растителна основа.
Tyson Ventures, поделението за рисков капитал на месопреработвателната компания, инвестира в New Wave Foods. Финансовият директор на Tyson Ventures Том Мастробуони отказа да сподели финансовите условия на сделката, но заяви, че Tyson взема миноритарен пакет от по-малко от 20% в New Wave.
Стартъпът, който е основан през 2015 г., прави скариди на растителна основа от морски водорасли, соев протеин и естествени аромати.
„Аз го вкусих за първи път в кафене в Пало Алто и нямах представа, че ям скариди на растителна основа“, каза Мастробуони.
След скаридите, New Wave планира да премине и към раци и омарите. Скаридите са най-консумираните морски дарове в света, според съоснователя и главен технологичен директор Мишел Уолф.
„От гледна точка на бизнеса, това има смисъл поради пазарните възможности“, коментира той.
Въпреки че има редица компании, които се занимават с продукти на растителна основа като алтернативи на сьомгата или рибата тон, New Wave е една от малкото, които се опитват да продават ракообразни заместители. Мастробуони казва, че липсата на конкуренция прави New Wave по-привлекателна инвестиция.
Tyson Foods ще използва своя мащаб и мрежа, за да помогне за ускоряване на растежа на New Wave.
Засега разпространението на New Wave Foods е ограничено до три места, но не и до ресторанти. Изпълнителният директор Мери Макговърн заяви, че компанията планира първо да се насочи към хранителни услуги, отчасти защото 80% от консумацията на скариди в САЩ се случва извън дома.
New Wave е деветата инвестиция на Tyson Ventures от стартирането на фонда през 2016 г. Мастробуони отказа да разкрие каквато и да е история на резултатите на фонда.
Преди Beyond Meat да стане публична компания през май, Tyson продаде своя дял в компанията, докато се готвеше да пусне собствени месни продукти на растителна основа, включително пилешко. От първоначалното публично предлагане на Beyond Meat акциите на компанията за алтернативно месо са нараснали с 554%.
Tyson далеч не е единствената голяма компания от хранителния сектор със собствено поделение за дялови инвестиции. Kellogg, General Mills, Kraft Heinz и Campbell Soup имат свои инвестиционни фондове.
Tyson също така не е единствената традиционна компания за хранителни стоки, гледаща към сектора на месото на растителна основа. Hormel и Kellogg обявиха плановете си за производство на свои марки месо на растителна основа.