Година и половина по-късно: Започва изграждането на тикет системата в София
Българо-турски консорциум ще изгради електронната билетна система срещу общо 83 млн. лв.

© ECONOMIC.BG / Economic.bg
~ 2 мин.
След близо година и половина обжалвания и спиране на поръчката най-после има подписан договор с изпълнител за изграждане на електронната билетна система за градския транспорт в столицата. Това заяви при представянето на 20-те електробуса в София шефът на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) Христиан Петров, като не уточни конкретно за коя компания става въпрос.
„Беше много дълга процедура, която вече приключи, тъй като имаме подписан договор. Изпълнителят има до две години, за да изгради и завърши системата“, коментира Петров пред репортер на Economic.bg. “Системата дава много възможности, както таксуване по време, така и по изминато разстояние. Монтира се и видеонаблюдение, което ще допринесе за повече сигурност в градския транспорт за пътниците и шофьорите“, допълни той.
Economic.bg се свърза с лицето за контакт, посочено в обществената поръчка за електронната система, което обясни, че след обжалване на търга на всички възможни нива е избран първият в класирането – консорциум „Си Ен Си София тикетинг систем“, в който влизат българските технологични компании „Компютърнет сървисиз“ и „Тикси“ и турското дружество „Асис Електроникс“.
През август решението на ЦГМ беше обжалвано в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) от втория в класирането – консорциум „Софер“, но жалбата не е била удовлетворена.
„Си Ен Си София тикетинг систем“ е предложил най-ниската цена в търга – 73.24 млн. лв. без ДДС. Освен това компанията трябва да получи 5.85% от приходите от продадените електронни карти и билети, не повече от 10 млн. лв. Общо 10 компании бяха подали оферти за участие в търга, а процедурата беше спирана още на етап събиране на оферти заради жалби.
„Беше много дълга процедура, която вече приключи, тъй като имаме подписан договор. Изпълнителят има до две години, за да изгради и завърши системата“, коментира Петров пред репортер на Economic.bg. “Системата дава много възможности, както таксуване по време, така и по изминато разстояние. Монтира се и видеонаблюдение, което ще допринесе за повече сигурност в градския транспорт за пътниците и шофьорите“, допълни той.
Economic.bg се свърза с лицето за контакт, посочено в обществената поръчка за електронната система, което обясни, че след обжалване на търга на всички възможни нива е избран първият в класирането – консорциум „Си Ен Си София тикетинг систем“, в който влизат българските технологични компании „Компютърнет сървисиз“ и „Тикси“ и турското дружество „Асис Електроникс“.
През август решението на ЦГМ беше обжалвано в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) от втория в класирането – консорциум „Софер“, но жалбата не е била удовлетворена.
„Си Ен Си София тикетинг систем“ е предложил най-ниската цена в търга – 73.24 млн. лв. без ДДС. Освен това компанията трябва да получи 5.85% от приходите от продадените електронни карти и билети, не повече от 10 млн. лв. Общо 10 компании бяха подали оферти за участие в търга, а процедурата беше спирана още на етап събиране на оферти заради жалби.
Обществената поръчка с предмет „Доставка, внедряване и поддръжка на интегрирана автоматизирана система за електронно таксуване и видеонаблюдение в градския транспорт в Столична община и услуги по организиране на управление и отчитане на онлайн продажби на превозни документи” стартира на 20.03.2018 г.
Съгласно условията на обществената поръчка консорциумът трябва да изгради новата тикет система в рамките на 24 месеца, като се предвижда въвеждане в експлоатация на повече от 15 000 устройства, на над 1 350 напълно оборудвани превозни средства от 4 типа транспорт, монтаж на оборудване в 11 депа, 52 метростанции, над 80 търговски обекта, интеграция на съществуващите системи, обучението на 3 000 служители на ЦГМ и транспортните оператори. Тук влиза и Центърът за видеонаблюдение.
Тикет системата ще донесе повече удобства за пътниците, тъй като ще може да се използва 1 превозен документ за различните видове транспорт. Този документ ще може да се зарежда и от всички видове мобилни устройства. Това ще сложи край на опашките. Ще се монтират камери във всички превозни средства, което ще повиши сигурността, както и борбата с гратиса ще е по-ефективна. Чрез системата в реално време ще се знае натоварването на линиите и ще се взимат бързи решения, за да няма претъпкани автобуси, тролейбуси или трамваи.
Съгласно условията на обществената поръчка консорциумът трябва да изгради новата тикет система в рамките на 24 месеца, като се предвижда въвеждане в експлоатация на повече от 15 000 устройства, на над 1 350 напълно оборудвани превозни средства от 4 типа транспорт, монтаж на оборудване в 11 депа, 52 метростанции, над 80 търговски обекта, интеграция на съществуващите системи, обучението на 3 000 служители на ЦГМ и транспортните оператори. Тук влиза и Центърът за видеонаблюдение.
Тикет системата ще донесе повече удобства за пътниците, тъй като ще може да се използва 1 превозен документ за различните видове транспорт. Този документ ще може да се зарежда и от всички видове мобилни устройства. Това ще сложи край на опашките. Ще се монтират камери във всички превозни средства, което ще повиши сигурността, както и борбата с гратиса ще е по-ефективна. Чрез системата в реално време ще се знае натоварването на линиите и ще се взимат бързи решения, за да няма претъпкани автобуси, тролейбуси или трамваи.