72% от българите използват туристически агенции за пътуванията си

Вижте кои са най-високо оценените туристически компании у нас

72% от българите използват туристически агенции за пътуванията си

72% от българите са използвали услугите на туристическа агенция поне веднъж през последните три години, като 38% са използвали както традиционна, така и онлайн туристическа агенция. Това показват данните от ново проучване на Маркет ЛИНКС, проведено сред жени и мъже на възраст над 15 години, пътували със самолет през последната година или планиращи такова пътуване в предстоящата година, съобщава eSky.

Като основни предимства на агенциите респондентите посочват пестенето на време (53%), удобството (49%) и сигурността (44%). 28% от участниците в допитването смятат, че агенциите спестяват средства. 

Потребителите, които не са използвали услугите на туристическа агенция, посочват като основни причини за това: организирането на пътуванията от някой друг по-опитен близък вместо тях (59%), наличието на достатъчно опит да организират пътуванията си сами (39%), или нежеланието да плащат допълнителна такса за услугите на агенция (26%).

Когато говорим за компании, предлагащи самолетни билети или екскурзии, с най-висок процент разпознаваемост сред българските потребители са авикомпания Wizzair, следвана от онлайн туристическа агенция eSky, авиокомпания Ryanair и националният превозвач Bulgaria Air. Популярните в световен мащаб метатърсачки на самолетни билети (като Skyscanner, Kayak, Momondo и др.) в България все още не са разпознаваеми. В топ 3 на най-познатите традиционни туристически агенции са Бохемия, Астрал Холидейз и Караджъ Турс.

Участниците в проучването са дали и оценка (от 2 до 6) на ползваните от тях през последните 3 години туристически компании по следните 7 критерия: цялостно впечатление, гъвкави оферти, цени, бързина на реакция при запитване, разрешаване на възникнали проблеми, любезно обслужване, както и удобен и лесен за ползване уебсайт. Средната оценка по тези 7 критерия, класира сред най-високо оценените туристически компании у нас eSky, Trivago, Booking.com, Wizzair и Ryanair.  

Силна тенденция в индустрията е значителното увеличение на мобилното потребление. В периода януари-октомври резервациите онлайн са нараснали със 72% спрямо същия период на 2017 г., а резервациите през мобилен телефон – със 178%. 

Коментари: 0