Парченце шоколад срещу бедността
Програма цели да помогне за подобряването на земеделието в Южна Америка

© ECONOMIC.BG / The Other Bar - Fairchain Foundation/UNDP
~ 2 мин.
Програмата за развитие на Организацията на обединените нации (UNDP) и Фондация Fairchain обединиха сили, за да пуснат продукт, с който се надяват да помогнат за промяна на земеделието в Южна Америка към по-добро. Спират избора си на… шоколадово барче. Не какво да е, а „радикално“, казват те.
Онова, което отличава продукта от останалите, лесно достъпни в магазините, е, че фермерите, произвеждащи какао за тези шоколади, получават справедлива цена, която да отговаря на реалните им нужди от доходи. Производителите ще имат за цел също така да им се изплащат по-бързо отколкото на останалите.
Тази „справедлива“ сума се равнява на 6-7% от стойността на какаото, използвано за производството на шоколада, пише EuroNews, позовавайки се на изявление на двете организации. За сравнение средностатистическия производител на какао получава едва 3% от стойността на суровината, която са добили за западните шоколадови фабрики, сочи доклад на UNDP и Fairchain Foundation.
Радикалното в плана?
„Този експеримент е план за това как да се справим с бедността“, казва Карло Руис, ръководител на отдела за икономическо развитие на UNDP в Еквадор. Според него това може да промени играта на пазара, „защото можем да докажем на многонационални компании и правителства, че има потребителско търсене по по-справедлив начин“.
В пилотната програма се включват десетима еквадорски фермери, като до края на пробния период броят им е предвидено да нарасне до 163. В рамките ѝ ще бъдат произведени 20 000 шоколадови бара.
Всяка опаковка съдържа QR код, който клиентите могат да използват, за да получат отстъпка при следваща покупка или да насочат стойността ѝ към закупуването на какаови дървета за земеделски производител. Използването на един сканиран код за нови насаждения покрива една четвърт от разходите за дръвче, или иначе казано нужни са четири шоколада, чиито QR комбинации да бъдат използвани за тази цел, за да получи фермера един корен. Целта е по този начин да се подпомогне растежа им, съответно и доходите им.
Създателите на The Other Bar наричат концепцията „радикално равенство“.
„Повечето потребители разбират, че има проблем с начина, по който се осъществява бизнесът между мултинационални компании и производители“, добави Гидо ван Ставерен, основател на фондацията FairChain, който стои зад идеята и разработва токен технологията зад нея.
„Малкият човек се разболява, докато големият забогатява. The Other Bar доказва, че комбинация от технологии и потребителски избор може да се справи с бедността“, смята той.
Глобалните брандове харчат над 500 млрд. британски лири годишно за маркетинг. „Колко хубаво би било, ако производителите инвестираха част от маркетинговите си пари в положително въздействие? Вярваме, че това искат потребителите“, добавя Ставерен.
Шоколадите The Other Bar вече се предлагат и са достъпни за покупка от сайта на компанията срещу 2.99 лири.