P&G продава Duracell
Причината е голямото понижение в стойността на марката батерии
След лошите резултати и големият спад в печалбата си, щатският гигант в сферата на потребителските продукти Procter & Gamble (P&G) обяви намерението си да продаде марката батерии Duracell.
През последното тримесечие компанията обяви печалба от 2,01 млрд. долара, което е с 34,2% по-малко от предходната година. Основна причина за лошия резултат са 932-те млн. долара понижаване на стойността на марката Duracell.
P&G, в чието портфолио влизат шампоана Pantene, прахът за пране Tide и други, продаде през август дела си в базирано в Китай смесено дружество за батерии. Това бе първата стъпка за излизане от Duracell.
Компанията е обявявала и преди, че има намерение да продаде марката батерии. Днес тя обмисля да го направи като отдели Duracell в отделна компания или чрез директна продажба.
За последното тримесечие Procter & Gamble обяви спад в приходите за тримесечието до 20,79 млрд. долара. Това е малко под прогнозираните от анализаторите 20,83 млн. долара.